به گزارش روز دوشنبه ایرنا ، نقشه های هواشناسی نشانگر نفوذ زبانه هوای جنب قطبی هست که همراه با بادهای سرد و مرطوب با امتداد شمال شرق به جنوب غرب از منطقه سیبری به نیمه شمال کشورمان گسترش یافته است.
بر اساس پیش بینی هواشناسی ، پیامد این وضعیت کاهش ارتفاع در تراز میانی جو و ایجاد شرایط مساعد برای ناپایداری های جوی در بعضی نقاط شمال شرق ، دامنه های جنوبی و شمالی سلسله کوههای البرز و کرانه های جنوبی و جنوب غرب خزر است که از امشب به تدریج سبب دگرگونی هوا در این نقاط خواهد شد.
تراکم ابر و مه از اثرهای این جریان هوای سرد و مرطوب در نقاطی از استان اردبیل خواهد بود و در برخی ساعات رشد ابرهای جوششی توفان زا در آسمان منطقه سبب وقوع آذرخش و بارش پراکنده رگبار باران و گاهی در نقاطی تگرگ خواهد شد.
روند تدریجی کاهش دمای هوا که از اواخر هفته گذشته در استان اردبیل آغاز شده ، ادامه می یابد و در روزهای پنجشنبه و جمعه پیش رو هوا در اردبیل و دیگر نقاط سردسیر و کوهستانی این استان به اندازه ای سرد می شود که استفاده ساکنان این نقاط از بخاری و پوشاک گرم احتمال می رود.
اوج بارش ها در این بازه زمانی روزهای پنجشنبه تا شنبه خواهد بود که شدت آن در نیمه جنوبی استان اردبیل انتظار می رود.
از دوشنبه هفته آینده دوباره با عقب نشینی هوای خنک به عرض های بالاتر ، هوای گرم در نیمه شمالی فلات ایران گسترش یافته و برای چند روز هوا در استان اردبیل نیز به شکل نسبی گرم خواهد بود.
اردبیل به خاطر موقعیت جغرافیایی از هوای خنک در فصول گرم سال بهره مند است و همین موضوع در کنار سایر جاذبه های طبیعی و تاریخی از انگیزه های مسافران برای انجام سفرهای تابستانه به این دیار هست.
6019/6018
خبرنگار: مسعود وسیله ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.