مدیرکل دفتر امور آسیب ‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی گفت: تعداد کودکان کار خیابانی در شهر اردبیل کمتر از 150 نفر است و این مرکز با هدف ساماندهی اینگونه کودکان که از دغدغه ‌های مهم اداره کل  بهزیستی محسوب می شود، دایر شده است. 
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، فریبا درخشان نیا درمراسم گشایش مرکز حمایتی و آموزش کودک و خانواده اردبیل با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 9هزار و 200 کودک در سراسر ایران از خدمات مراکز حمایتی برخورد شد، خاطرنشان کرد:  این کودکان  بیشتر زیر پوشش خانواده قرار دارند و از بسته ‌های حمایتی سازمان بهزیستی بهره مند شده اند. 
مدیرکل دفتر امور آسیب ‌دیدگان اجتماعی سازمان بهزیستی هدف از فعالیت این مرکز  را کاهش و به حداقل رساندن میزان آسیب ‌ها و بزه های اجتماعی در جامعه دانست و گفت: در این مراکز به موضوع نگهداری و حمایت از کودکان کار ، بی سرپرست و بدسرپرست به شکل جدی توجه می شود. 
به گفته وی هدف سازمان بهزیستی توانمند ساختن کودکان در کنار خانواده خودشان است بطوریکه و در این ارتباط تلاشمان را روی کاهش حضور کودکان در خیابان ها ، تامین معاش خانواده این قشر و ارائه خدمات بیشتر متمرکز کرده ایم. 
وی ادامه داد: بهزیستی برای زیر پوشش بردن تعداد بیشتری از کودکانی که به حمایت های لازم در این زمینه نیاز دارند تلاش می کند و انتظار می رود با برنامه ریزی ‌های انجام شده آمار کودکان مورد حمایت در آینده افزایش یابد. 
در ادامه مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: تعداد کودکان کار خیابانی در شهر اردبیل کمتر از 150 نفر است و این مرکز با هدف ساماندهی اینگونه کودکان که از دغدغه ‌های مهم اداره کل بهزیستی محسوب می شود، دایر شده است. 
بهزاد ستاری اضافه کرد: هشت کودک کار در اردبیل که به خاطر اجبار والدین و دیگر اعضای خانواده برای کار کردن در خیابان از تحصیل باز مانده بودند برای تحصیل به مراکز آموزشی منطقه معرفی شدند. 
این مرکز حمایتی و آموزش کودک و خانواده در محله ابراهیم آباد اردبیل به منظور نگهداری کودکان کار، بی‌سرپرست و بدسرپرست دایر شد.      
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.