به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، محمد علی هادی افزود: جسد این جوان در 25 کیلومتری محل وقوع حادثه در روستای بابک از توابع جعفرآباد مغان پیدا شده است.
وی بیان کرد: ساعت 14 روز گذشته طی تماس تلفنی اکیپ هلال احمر شهرستان با 10 نیرو و یک غواص به محل حادثه در 10کیلومتری شهر جعفرآباد اعزام شدند.
وی عدم آشنایی به فن شنا و سهل انگاری را علت این حادثه عنوان کرد و افزود: با وجود اینکه بارها به هموطنان هشدار داده شده که از شنا در بستر رودخانه خودداری شود، اما باز هم برخی با بی‌توجهی تن به آب می‌سپارند و اینگونه حوادث ناگوار رخ می‌هد.
هادی با اشاره به اینکه این دومین مورد در طول یک ماه اخیر است که باعث غرق شدن جوان در آب می شود گفت: قطع تنفس و پر شدن ریه‌ها از آب علت مرگ در حوادث غرقی است و امیدواریم با رعایت نکات و هشدارهای ایمنی دیگر شاهد اینگونه حوادث تلخ نباشیم.
روابط عمومی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی مغان نیز در پی وقوع این حادثه طی اطلاعیه ای اعلام کرد: شنا کردن در تمامی تاسیسات آبی ، اعم از دریاچه و بندها، رودخانه‌‌ها، کانال‌های آبیاری و دیگر تاسیسات مشابه ممنوع است چراکه خطرات غرق شدگی در پی دارد.
در این اطلاعیه آمده است : با توجه به افزایش گرما ،برخی با هدف گذراندن اوقات فراغت به شنا کردن در شبکه بزرگ آبیاری مغان پرداخته و خطرات غرق شدگی و پیامدهای حاصل از آن نادیده می‌گیرند.
با توجه به آغاز فصل تابستان و افزایش دمای هوا شنا کردن در تمامی تاسیسات آبی شبکه آبیاری مغان، اعم از دریاچه و بندها، رودخانه‌ها،کانال‌های آبیاری و دیگر تاسیسات مشابه ممنوع است .
از همگان درخواست می‌شود از شنا کردن در این مکانها جدا پرهیز کرده و از خانواده‌ها درخواست می‌شود مواظب و مراقب فرزندان خود باشند.
خبرنگار: مینا میرقاسمی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
3006/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.