آیت الله سید حسن عاملی روز چهارشنبه در نشستی با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: کتابخانه های عمومی سیار می توانند راه حل مناسبی برای این مهم باشند.
او با تجلیل از اقدام نهاد کتابخانه های عمومی کشور در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی، این مسابقه را در ترویج فرهنگ ائمه اطهار (ع) و نهادینه شدن عادت به کتابخوانی در جامعه، بسیار مفید دانست.
امام جمعه اردبیل همچنین بر مشارکت همه دستگاههای اجرایی و فرهنگی در این جشنواره تاکید کرد و گفت: الگوبرداری مردم از سبک زندگی اسلامی در حل بسیاری از معضلات خانوادگی و اجتماعی مفید خواهد بود.
وی مشارکت خیرین نیکوکار در این جشنواره را یکی از جنبه های معنوی جشنواره دانست و افزود: خیرین استان اردبیل نشان داده اند که در حوزه ترویج معارف اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نیستند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی کتابخانه های عمومی اردبیل ، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل نیز در این دیدار از تخصیص 114 هزینه سفر به مشهد مقدس برای منتخبین استانی جشنواره خبر داد.
رباب عزیزخانی به مشارکت بیش از 20 دستگاه اجرایی و فرهنگی در این زمینه اشاره کرد و افزود: تبلیغات اسلامی، ورزش و جوانان ، اوقاف و امور خیریه، کمیته امداد امام خمینی (ره) ، جمعیت هلال احمر ، شهرداری ها و شوراهای اسلامی شهرها، دانشگاه آزاد اسلامی، کانون مساجد، سپاه پاسداران و مجتمع فرهنگی ولایت از جمله مشارکت کنندگان عمده در این جشنواره هستند.
وی تصویب بودجه لازم برای راه اندازی کتابخانه های عمومی سیار توسط فرمانداران شهرستان های استان را گامی مهم در ارائه خدمت به مردم روستاها دانست و گفت: در 13 روستای پرجمعیت این استان کتابخانه احداث و راه اندازی شده و در پنج روستای دیگر نیز ساخت یا نوسازی کتابخانه در مراحل نهایی قرار دارد.
60 باب کتابخانه نهادی و 12 باب کتابخانه مشارکتی در استان اردبیل فعال بوه و بیش از 54 هزاز نفر در کتابخانه های عمومی استان عضو هستند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.