آرام حلیم روز سه شنبه در نشستی با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل بر لزوم نظارت بنیاد مسکن بر فعالیت های اجرایی دهیاری ها تاکید کرد و افزود: بنیاد مسکن در دولت تدبیر و امید اقدامات مهمی در بیله سوار انجام داده و یکی از موفق ترین ادارات شهرستان در حوزه خدمت به مردم برای توسعه پایدار روستایی بوده است.
وی با قدردانی از تلاش های انجام شده در بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بیان کرد: ارائه الگوهای مناسب برای ساخت و سازها روستاها می‌ تواند از تغییر بافت کالبدی روستا و شکل ظاهری آن جلوگیری کند.
حلیم افزود: حریم و اجرای ساماندهی طرح های هادی 15 روستای شهرستان بیله سوار با همکاری منابع طبیعی تکمیل شده و به زودی تحویل و عملیاتی خواهد شد.
وی تشریح کرد: جدول گذاری و سنگفرش سه روستای اوجاق قشلاقی ، فولادلو و گوگ تپه و همچنین آسفالت‌ ریزی معابر روستای خلیفه‌ لو طی چند روز آینده آغاز و اجرایی و مشکل چند ساله سه راهی گوگ تپه نیز که در ایام بارندگی مشکلاتی را فراهم می کرد، رفع خواهد شد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی بنیاد مسکن اردبیل ؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در 2 سال اخیر به اندازه 10 سال گذشته کارهای عمرانی و طرح های هادی در مناطق شهری و روستایی استان انجام داده است.
فرهاد سبحانی از اختصاص یکصد میلیارد ریال قیر رایگان برای سال جاری در استان از طریق بنیاد مسکن انقلاب خبر داد و افزود: دهیاری ها در صورت تامین اولیه برای زیرسازی پروژه ها می توانند از قیر رایگان برای روستاها استفاده کنند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه ضرورت استعلام از بنیاد مسکن در روستاهای استان باعث کاهش خسارات واحدهای مسکونی و همچنین تسهیل در امر اخذ پروانه شده گفت: ضرورت اخذ پروانه ساخت با همکاری دستگاه های ذیربط و استعلام از طریق بنیاد مسکن انقلاب اسلامی موجب شد در ارائه خدمات در تامین آب ، برق ، گاز و سایر خدمات به شکل اصولی عمل شده و در بازنگری 200 روستای مطرح شده استان بیش از پنج هزار واحد مسکونی احداثی از تحمل خسارات تخریب در امان باشند.
وی با اشاره به این ‌که 50 هزار واحد مسکونی روستایی از تسهیلات مقاوم ‌سازی بهره‌مند شده اند، افزود: تاکنون 65 درصد از خانه های روستایی بیله سوار مغان مقاوم سازی شده و در تلاش هستیم تا این میزان را افزایش دهیم.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.