به گزارش ایرنا ، میرعلی رحیمی زاد روز شنبه در جلسه کارگروه کشاورزی گفت: کشاورزان و باغداران بدهکار بانکی می توانند تا پایان خرداد با مراجعه به بانک عامل از این فرصت استفاده کنند.
وی با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی تمام خسارت باغداران و کشاورزان خسارت دیده را تا پایان سال 95 توسط پرداخت کرده افزود: متاسفانه از اول سال جاری نیز تاکنون بیش از 900 میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان مشگین شهر خسارت وارد شده است.
او گفت: امسال با توجه به میزان خسارت وارده به بخش کشاورزی پیش بینی می شود تولید گندم در این شهرستان با هفت هزار تن کاهش نسبت به مدت مشابه حدود 25 هزار تن باشد.
وی تشریح کرد: امسال خوشبختانه بخش باغبانی شهرستان از وضعیت بسیار مناسبی برخوردار است و پیش بینی می شود بیش از 280 هزار تن انواع محصولات سردرختی درجه یک و ممتاز از باغ های شهرستان استحصال وروانه بازار مصرف داخلی و خارجی شود.
وی با بیان اینکه هم اکنون تعداد 12سامانه تگرگ زدایی در مناطق مختلف شهرستان تعبیه شده است از افزایش چند دستگاه دیگر در مناطق شناسایی شده خبر داد.
شهرستان مشگین شهر دارای 14 هزار هکتار باغ میوه می باشد که از این مقدار بخش قابل توجهی را باغ های میوه هسته دار تشکیل می دهد.
مشگین شهر در 95 کیلومتری شمال غربی اردبیل و در دامنه کوه سبلان قرار دارد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.