به گزارش ایرنا آرام حلیم روز جمعه با بیان اینکه خرید گندم کشاورزان شهرستان بیله سوار از 18 خردادماه شروع شده استف افزود: پیش بینی می شود امسال حدود 200هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان این شهرستان خریداری شود.
وی با اشاره به اینکه تولید عمده گندم مرغوب در استان مربوط به شهرستان بیله سوار است افزود:مراکز خرید تضمینی گندم به صورت تمام‌ وقت آماده ارائه خدمات و خرید گندم کشاورزان هستند
او بیان کرد:حداکثر رطوبت برای خرید گندم از کشاورزان 14درصد می باشد و از کشاورزان انتظار می‌رود که از برداشت زودهنگام محصول خود پرهیز کنند، چرا که برداشت زودتر از موعد و با رطوبت نامناسب سبب وارد آمدن خسارت به گندم تولیدی خواهد بود.
حلیم گفت: باتوجه به سیاستهای دولت در راستای اقتصاد مقاومتی و کشت محصولات روغنی با ارزش افزوده بالا در شهرستان سطح زیر کشت گندم نسبت به سال قبل کاهش 10هزار هکتاری داشته است.
به گفته وی ، بر این اساس کشت دانه های روغنی نسبت به سال قبل بیش از 11 برابر افزایش داشته است.
فرماندار بیله سوار افزود: گروهی متشکل از ادارات مرتبط بر نحوه خرید گندم، بازرسی از مراکز خرید و چگونگی برداشت گندم توسط کمباین ها نظارت خواهند کرد.
شهرستان بیله سوار در شمال اردبیل و در مجاورت جمهوری آذربایجان واقع است، این شهرستان 40 درصد گندم تولیدی استان اردبیل را استحصال می کند .
امسال سطح زیر کشت گندم در این شهرستان 77 هزار هکتاربوده است.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.