آرام حلیم روز چهارشنبه در بازدید از گروه مدیریت بحران بیله سوار افزود: این گروهها برای پیشگیری از بروز آتش سوزی های احتمالی مزارع گندم فعالیت می کنند.
با اشاره به اینکه پیش بینی می شود امسال بیش از 200 هزار تن گندم از مزارع شهرستان برداشت شود گفت: تمهیداتی اتخاذ شده و پایگاهها در بیله سوار ، روح کندی ، فولادلو ، خلیفه لو ، سه راه خروسلو و مایه دره سی بصورت آماده باش مستقر شده اند تا در صورت وقوع حادثه‌ ای اقدامات سریع انجام دهند.
وی افزود: گروه مستقر جهت مهار آتش سوزی های احتمالی مزارع متشکل از 30 دستگاه تراکتور ، 6دستگاه گریدر و چند دستگاه آتش‌نشانی بوده و در کنار این گروه مردم نیز همکاری لازم را خواهند داشت.
فرماندار بیله سوار با اشاره به فرا رسیدن فصل گرما و همچنین برداشت محصول و فراهم بودن شرایط برای وقوع آتش سوزی در عرصه های طبیعی و زمین های کشاورزی، گفت: هوشیاری و آمادگی مردم و مسوولان برای مقابله با این حوادث ضروری است و این مقابله ها منحصر به اعضای ستاد بحران شهرستان نمی شود.
حلیم با تاکید بر لزوم خودداری کشاورزان از آتش زدن کاه و کلش در مزارع پس از برداشت محصول اظهار کرد: از کشاورزان و گندم کاران انتظار می‌رود حداقل به مدت یک هفته در کنار زمین ‌های زراعی خود مستقر بوده و هوشیاری لازم را در این زمینه داشته باشند تا فصل برداشت تمام شود و بتوانند محصولات خود را بدون وارد آمدن خسارت برداشت کنند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، حلیم با اشاره به اینکه شهرستان بیله سوار نقش تایین کننده ای در توسعه اقتصادی و امنیت غذایی استان و کشور دارد، گفت: کشاورزی حلال ترین و پایدارترین شغل است و استعداد خاکی منطقه و مرغوبیت محصولات برداشتی ارزشمندی شغل کشاورزی را در کنار تلاش و زحمت کشاورزان دو چندان کرده است.
در سال های اخیر زارعان استان اردبیل پس از برداشت محصول ، کاه و کلش باقیمانده در مزارع خود را بر اساس باورهای غیرعلمی و به منظور تقویت خاک آتش می زنند و این موضوع موجب سرایت آتش به مراتع و زمین های زراعی شده و خسارت های زیادی ببار می آورد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد ، این شهرستان در سال 94 با 45 هزار هکتار بیشترین سطح آتش سوزی مزارع در استان اردبیل را تجربه کرد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.