به گزارش روابط عمومی این بنیاد، حافظ باباپور روز یکشنبه در بازدید از عملیات اجرایی ساخت واحدهای مسکونی روستای فوق، افزود: عملیات اجرای فونداسیون، آرماتور بندی و بتن ریزی واحدهای جدید در حال انجام است و همه 13 واحد تعهدی بنیاد مسکن که در جریان سیل به طور کامل تخریب شد، ظرف سه ماه آینده احداث و به صاحبان و مالکان واحدها که طبق قرعه کشی مشخص شده اند، تحویل داده خواهد شد.
وی اظهار کرد: کارهای اسکان دایمی و کانکس سیل زدگان در روستای چنار نیز اتمام یافته است و در نظر داریم تا قبل از فرا رسیدن فصل سرما احداث و بهسازی حدود یکهزار و 284 واحد دیگر خسارت دیده از سیل روستاهای تبریز، آذرشهر و سایر شهرستانها را به اتمام برسانیم.
وی اضافه کرد: برای احداث و اتمام این تعداد واحد مسکونی آسیب دیده از سیل آذربایجان حدود 230 میلیارد ریال وام کم بهره و پنج میلیارد و 500 میلیون ریال وام بلاعوض پرداخت می شود که در این بین بازهم به مشارکت مردمی و بانک ها را نیاز داریم و برای بهسازی معابر و احداث سیل بند روستاهای در معرض سیل نیز برنامه مدونی داریم.
باباپور با بیان اینکه سیل روستای چنار تنها هفت دقیقه طول کشیده است، گفت: در این زمان کم، سیل 13 خانه را همراه ساکنانش با خود برده است و بر اساس بررسی ها اگر مدت زمان وقوع سیل طولانی بود، تلفاتش خیلی بیشتر می شد.
باباپور با اشاره به همکاری منابع طبیعی با بنیاد مسکن، گفت: ما مصم هستیم تا شروع فصل سرما بحث ساخت وساز مناطق سیل زده صورت بگیرد و در این راستا حدود 18 هکتار زمین از سوی منابع طبیعی در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرارگرفت.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی اظهارکرد: در جریان سیل 25 فروردین 30 واحد مسکونی در انتهای خیابان عباسی تبریز هم آسیب دیده است که آن واحدها را با هماهنگی مدیریت بحران و فرمانداری شهرستان تعمیر ومجددا نوسازی خواهیم کرد.
به گزارش ایرنا، 25 فروردین ماه امسال سیل ویرانگری شهرستان های تبریز، آذرشهر و عجب شیر حادث شد که علاوه بر خسارت به زیرساخت های خدماتی، اراضی زراعی و باغی، 43 نفر از هموطنان در آذرشهر و عجب شیر جان خود را از دست دادند.
روستای چینار با 22 کشته پرتلفات ترین منطقه آذربایجان شرقی در جریان این سیل بود.
3038
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.