برای اولین بار یک تعاونی با پوشش 240 خانوار در گرمی در راستای تولید و عرضه مناسب زعفران تشکیل شده است
.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، فرماندار شهرستان گرمی در دیدار با مسئولان اداره تعاون ،کارو رفاه اجتماعی استان  گفت: برای اولین بار یک تعاونی با پوشش 240 خانوار در گرمی در راستای تولید و عرضه مناسب زعفران تشکیل شده است.

امامی اضافه کرد: با تشکیل این تعاونی قطعاً حمایت‌های مختلف نظیر تسهیلات بانکی و عرضه پیازچه‌های تولید زعفران در اختیار این مجموعه تعاونی قرار می‌گیرد تا امکان تولید و عمل‌آوری مناسب‌تر محصولات در بخش زعفران و بسته‌بندی و عرضه آن به بازار در قالبی مشخص و معین فراهم آید.

فرماندار شهرستان گرمی به شناسایی 12 نقطه از شهرستان گرمی برای توسعه کشت زعفران اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل و شهرستان گرمی در منطقه نیمه خشک با بارندگی‌های متوسط سالانه قرار دارد، ضروری است تولید محصولات کشاورزی با روش آبیاری مدرن و کم مصرف مورد توجه قرار گیرد که در همین راستا کشت زعفران در منطقه گرمی توصیه شده و زمینه رونق آن فراهم می‌آید.
وی شکل‌گیری اولین تعاونی تولید زعفران را با حضور 240 خانوار یادآور شد و بیان کرد: این اقدام بستری را فراهم می‌آورد تا زمینه برای کشت مناسب‌تر در این بخش فراهم آید


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.