استاندار اردبیل بر ضرورت پیشگیری از حاشیه نشینی در شهرهای استان اردبیل تاکید کرد
.

به گزارش ایسنا منطقه اردبیل، مجید خدابخش در جلسه ستاد بازآفرینی شهری با اشاره به ضرورت جلوگیری از حاشیه نشینی در اردبیل، گفت: به دلیل اینکه حاشیه نشینی در استان باعث بوجود آمدن مشکلات و ساخت و ساز های بی رویه شده است قرار است از هفته آینده بازدید میدانی در چهار شهرستان بعمل خواهد آمد.

استاندار اردبیل اضافه کرد: حاشیه نشینی با اقدامات فیزیکی قابل حل نیست بطوریکه که لازم است ریشه اصلی جرایم بیکاری و مشاغل کاذب با برنامه جامع گرفته شود.

وی  با اشاره به لزوم بازآفرینی شهری افزود: برای بازآفرینی شهری می توان در حاشیه شهرها و محله های هدف مشاغل خانگی خرد و کوچک راه اندازی کرد و با ارائه تسهیلات بانکی کم بهره می توان شاهد کارآفرینی در محله های هدف شد.

به گفته وی حاشیه شهر در شهرها از یکدیگر متفاوت هستند و باید برای هر یک برنامه جداگانه و طرح های متفاوت اشتغال زایی انجام شود.

استاندار اردبیل گفت: علاوه بر ایجاد طرح های اشتغال زایی در حاشیه شهر ها می توان امکانات ورزشی ،فرهنگی را هم در محله های هدف ایجاد ایجاد کرد.

وی اضافه کرد: بخش قابل توجهی از بافت‌های ناکارآمد درون محدوده شهری و به ویژه در مرکز شهرها واقع شده اند، ارائه تسهیلات به این واحدهای مسکونی باید در اولویت قرار داشته و محدوده مطالعاتی نیز همه بافت های ناکارآمد را در بربگیرد.

خدابخش به ضرورت ساماندهی سکونت گاههای غیر رسمی، حاشیه شهر و نیز بافت فرسوده شهری یادآور شد و گفت: دولت تدبیر و امید تسهیلات مناسبی برای احیای بافت های فرسوده در نظر گرفته که درصد این تسهیلات بانکی بیش از 20 درصد است که دولت مابه التفاوت را متعهد شده و سود دوران مشارکت 14 درصد است. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.