علیرضا دباغ عبداللهی روز یکشنبه افزود: این بازارچه با بیش از 20 غرفه هنرمندان برجسته استان را گرایش های متنوع گردهم آورده و با ارائه آثار و محصولات تولیدی امکان آشنایی بیشتر و بهتر علاقمندان و شهروندان با بسیاری از هنرهای اصیل استان را ایجاد می کند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، این نمایشگاه و بازارچه در روز جهانی صنایع دستی به مدت 15 روز از 16 تا 30 خرداد در محل نگارخانه مجموعه جهانی بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی برگزار می شود.
او اظهار کرد: در این بازارچه 20 غرفه عرضه محصولات صنایع دستی در 15 رشته از جمله سفال ، بافته های داری ، معرق ، منبت ، تراش سنگ های قیمتی ، قلم زنی و ملیله برپا شده و هنرمندان ضمن معرفی صنایع دستی خود امکان فروش را نیز خواهند داشت.
وی گفت: برگزاری بازارچه ها و نمایشگاه های صنایع دستی فرصت مناسبی برای معرفی و عرضه تولیدات صنایع دستی هنرمندانی که مشکل عرضه محصولاتشان را دارند ، است.
وی همچنین از برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت 20خرداد ، روز جهانی صنایع دستی خبرداد و اضافه کرد: این ویژه برنامه در محل برپایی بازارچه برگزار خواهد شد و رونمایی از تمبر صنایع دستی استان ، تجلیل از فعالان و پیشکسوتان بخش تولید ، تحویل سند ثبت نشان جغرافیایی ملی و تحویل اولین نشان اعتماد به فروشگاه های عرضه محصولات صنایع دستی از جمله برنامه های این مراسم است.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از 90 هزار نفر در استان اردبیل در تولید رشته های متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران و جاجیم از جمله صنایع دستی استان اردبیل است
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی ز اده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.