آیت الله سید حین عاملی در خطبه های نماز جمعه اردبیل افزود: این حضور پرشکوه شکست کسانی بود که برنامه انگشت سفید را برای ملت ما طراحی کرده بودند، کسانی که با مشروعیت نظام اسلامی مشکل دارند.
وی بیان کرد : بزرگترین عامل مشروعیت یک نظام حضور مردم در صحنه انتخابات است و جمهوری اسلامی با این حضور به اوج مشروعیت رسید.
خطیب جمعه اردبیل با بیان اینکه این انتخابات شکست بزرگ برای کسانی بود که با قانون اساسی مشکل دارند، اظهار کرد: حضور 73 درصدی، کامل ترین مهر صحت بر بند بند قانون اساسی است، این حضور ثابت کرد که ملت ما جمهوری اسلامی را با قید اسلامیت می خواهند و نظام ولایت فقیه برای آن ها نظام آرمانی است، این انتخابات به منزله رای گیری دوباره بر کل قانون اساسی بود و ممکن نیست شخصی با قانون اساسی کشوری مشکل داشته باشد ولی در قالب آن قانون اساسی برای انتخابات حاضر شود.
آیت الله عاملی اضافه کرد: برای کسانی که تبلیغ می کردند که ایران یک کشور غیر دموکراتیک است این انتخابات نمایش عظیم دموکراسی بود، این میزان مشارکت در کشورهایی که خود را مهد دموکراسی می دانند وجود ندارد و میانگین شرکت در انتخابات در آمریکا 46 درصد است.
امام جمعه اردبیل همچنین گفت که انتخابات اخیر شکست بزرگ برای کسانی است که می گفتند انتخابات ایران آزاد و رقابتی نبوده و مهندسی شده و فرمایشی است اما با این مشارکت معلوم شد که هم انتخابات جدی است و هم دموکراسی حقیقی است و هم نظام، امانت دار رای مردم است.
وی همچنین اظهار کرد: دشمنان و کسانی که با روحانیت مشکل دارند برایشان خیلی سخت است که ببینند 2روحانی رای 41 میلیونی در کشور اسلامی دارند.
او ادامه داد: برای کسانی که با تحریم در صدد انتقام از ملت هستند تا مردم صحنه را خالی کنند این انتخابات به آنها نشان داد که شان ملت ما اجل از این است که با این اذیت و آزارها مجد و عظمت تاریخی خود را از دست ده د و ما تاسف می خوریم که آمریکا باز راه را اشتباه می رود و از هفته گذشته تهدید به تحریم های بیشتر را شروع کرده است، آنها عملا می گویند یا تحریم یا تسلیمو ما می گوییم 'هیهات منا الذله'.
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل همچنین گفت: این حضور اوج مدیریت آرمانی مقام معظم رهبری است و کسانی که می خواستند سو تدبیر را به پای رهبر معظم انقلاب بنویسند که با رهبریت ایشان ملت از نظام و انقلاب و از ارزش های انقلاب برگشته است با این حضور ناامید شدند زیرا مقام معظم رهبری با درایت تمام زمینه حضور حداکثری را فراهم کردند.
آیت الله عاملی اضافه کرد: کسانی که در آرزوی جدایی بین ملت و نظام هستند این حجم مشارکت در انتخابات به آنها نشان داد که ملت ما دل به این نظام و انقلاب داده است و کسانی که توقع دارند مثل سایر انقلاب ها با فاصله گرفتن ملت از مبدا انقلاب فاصله ملت از انقلاب و از ارزش های انقلابی بیشتر شود اما قضیه در این انتخابات برعکس شد.
امام جمعه اردبیل همچنین تاکید کرد که این دستاوردها همه مطلوب جناح غیرغالب هم هست ولذا می گوییم در این انتخابات هر دو جناح پیروز شدند.
وی تصریح کرد : ملت ما به رفع دعواهای سیاسی در کشور حریص است و می خواهد انرژی کشور به جای صرف شدن به دعواهای سیاسی مصروف به سازندگی کشور شود.
به گفته وی ، ملت ما در این چهار سال جدید نمی خواهد شاهد دعوا و نزاع نیروهای انقلاب باشد، ملت ما از اینگونه دعواها خسته شده و از آن بیزار است و وقت برای دعوا نیست، زمان به شدت از دست می رود و همه انتظار دارند که بعد از انتخابات همدلی و مهربانی بین نیروهای سیاسی حاکم شود.
آیت الله عاملی با تاکید بر فضیلت استثنایی ماه مبارک رمضان آن را از مظاهر تربیتی حق تعالی و عنایت ویژه خداوندی بر مسلمان ها دانست ومردم را به حسن استفاده از این ماه دعوت کرد.
آیت الله عاملی بر فضیلت باز شدن مساجد در ماه مبارک رمضان و قرائت یک جزء قرآن به صورت جمعی و دعوت از علما جهت وعظ و تذکرات اخلاقی تاکید کرد و اجرای این برنامه ها را از وظایف هیئت امناء مساجد دانست و گفت: قرآن در ماه مبارک رمضان نباید در استان ما مهجور و شاکی باشد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.