محمد حسن شاهنده روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا بیان کرد: با پرداخت این میزان تسهیلات و حمایت از طرح های تولیدی برای 300 نفر به صورت مستقیم و هزاران نفر بصورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال شده است.
وی با بیان اینکه خدمات صندوق کارآفرینی امید در حوزه اشتغالزایی و حمایت از کارگاههای تولیدی در چندسال اخیر افزایش یافته است، افزود: یکی از اولویت های صندوق استان حمایت از طرحهای اشتغالزایی و تولیدی روستایی است تا فعالیت توسعه کسب و کارها در روستاها بیشتر رونق گیرد.
شاهنده اظهار داشت: با توجه به اینکه اصلی ترین چالش دولت یازدهم از زمان آغاز فعالیت، موضوع اشتغال و حل مشکل بیکاری در کشور بوده است، صندوق کارآفرینی امید به عنوان بزرگترین نهاد حامی کسب و کارهای خرد و کوچک و خانگی تلاش کرده تا با حمایت مالی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از کسب و کارهای خرد و کوچک بازار محور حمایت و نقش موثری در اشتغال و تولید ناخالص ملی ایفا کند.
وی شناسایی طرحهای اشتغال روستایی را از اهداف و برنامه های صندوق استان عنوان نموده و افزود: یکی از برنامه های اجرایی در حال حاضر صندوق، راه اندازی طرحهای تولیدی مشارکتی و غیرمشارکتی در روستاهاست که با همکاری معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری صورت می گیرد که این طرح برمبنای مشارکت روستائیان و ایجاد تعاونی در روستاهاست که گام بزرگی در جهت تحقق روستای بدون بیکار است.
شاهنده حمایت از طرحهای گردشگری روستایی را از دیگر برنامه های اجرایی صندوق استان عنوان نموده و افزود: با توجه به بررسیهای انجام شده و شناسایی روستاهای هدف گردشگری استان از جمله آلوارس و کزج، طرحهای گردشگری و بوم گردی روستایی، واحدهای تولید محصولات صنایع دستی و تجهیز رستورانهای سنتی با هدف ایجاد اشتغال پایدار و راه اندازی کسب و کارهای روستا محور مورد توجه صندوق کارآفرینی امید بوده و حمایت مالی می شوند
وی حمایت از کشت بادام زمینی در روستای برندق خلخال را نمونه ای از طرح های اجرا شده در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: جلوگیری از مهاجرت روستاییان و اقتصادی کردن روستاهای دارای پتانسیل و برای تحقق شعار هر روستا یک محصول و هر خانه یک کارخانه در مناطق مختلف استان با جدیت دنبال می شود.
بر اساس اعلام مسئولان، صندوق کارآفرینی امید ااردبیل از آغاز دولت تدبیر و امید توانسته برای چهار هزار و 600 نفر از جویندگان کار با پرداخت 551 میلیارد ریال تسهیلات فرصت شغلی ثابت ایجاد کند.
در این مدت این صندوق برای رفع نیازهای ضروری افراد جامعه و کمک به مزدوجین بیش از 158 میلیارد ریال به 2 هزار و 900 نفر پرداخت کرده است.
خبرنگار : گیتی طالبی ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6016/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.