به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، عدیل سروی ظهر امروز در جلسه ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی در اردبیل اظهار داشت: یکی از اولویتهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی است که در این زمینه 17 سردخانه محصول سیب‌زمینی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر عملیات اجرایی این سردخانه‌ها پیشرفت فیزیکی بالایی دارند، تصریح کرد: با راه‌اندازی این سردخانه‌ها که ظرفیت 86 هزار تن محصول سیب‌زمینی را دارند برای 139 نفر اشتغال ایجاد می‌شود که در این زمینه 700 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل از راه‌اندازی 17 انبار مکانیزه محصول سیب‌زمینی در اردبیل خبر داد و گفت: این انبارها نیز ظرفیت 39 هزار تن محصول سیب‌زمینی را دارند که 300 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده و برای 132 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

سروی از راه‌اندازی واحد فراوری محصول سیب‌زمینی در آینده نزدیک در اردبیل خبر داد و افزود: این واحد نیز ظرفیت 100 هزار تن محصول سیب‌زمینی را دارد که با اعتبار 200 میلیارد ریال و اشتغالزایی برای 212 نفر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های مهم سازمان جهاد کشاورزی راه‌اندازی کارخانه فرنچ فرایز است که این کارخانه نیز ظرفیت 68 تن محصول سیب‌زمینی را دارد و با اعتبار 360 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد و با راه‌اندازی این کارخانه برای 117 نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: 4 طرح درجه‌بندی و بسته‌بندی محصول سیب‌زمینی نیز با ظرفیت 40 هزار تن به بهره‌برداری می‌رسد که در این زمینه نیز 30 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌شود و برای 120 نفر نیز اشتغال ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 622822
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.