به گزارش ایرنا ، دکتر علی اکبر شکارچی روز چهارشنبه در جلسه شورای سلامت و امنیت غذایی خلخال افزود: از 154 روستای دارای سکنه خلخال تاسیسات آبرسانی 88 روستا زیرپوشش و نظارت شرکت آب و فاضلاب روستایی بوده و بر نحوه توزیع آب ، آزمایش های بهداشتی ، کلرزنی ، کلر سنجی و میزان سختی آب نظارت می شود.
وی گفت: این 88 روستا شامل 64 درصد از کل روستاهای دارای سکنه این شهرستان است و هم اکنون 57 روستای بزرگ و کوچک خلخال از جمله روستای بزرگ خوجین در نزدیکی شهر که 36 درصد از مجموع روستاهای این شهرستان را تشکیل می دهند خارج از پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی بوده و مصرف آب شرب غیر بهداشتی و یا هر گونه حادثه ناخواسته در شبکه آبرسانی این روستاها سلامتی اهالی آن را تهدید می کند.
وی اظهار کرد: در سال گذشته 18 هزار و 215 مورد کلرسنجی از تاسیسات آبرسانی 78 روستا از سوی دانشکده علوم پزشکی خلخال از تاسیسات آب شرب روستاهای این شهرستان انجام شد که 14 هزار و 222 مورد مطلوب بوده است.
شکارچی با بیان اینکه آب شرب روستاهای غیر تحت پوشش خلخال باید سریع تعیین تکلیف شود گفت: در حال حاضر وضعیت آب شرب مصرفی روستای گورانسراب از توابع بخش مرکزی خلخال بسیار نامطلوب و احتمال شیوع بیماری های مختلف ناشی از مصرف آب غیر بهداشتی سلامتی اهالی این روستا را تهدید می کند.
رئیس دانشکده علوم پزشکی خلخال از افزایش میزان سختی آب شرب مصرفی شهروندان شهر هشجین خبر داد و افزود: بر اساس آزمایش های شیمیایی صورت گرفته از آب شرب هشجین وضعیت آب این شهر به مرحله لب شوری رسیده و اهالی آب شرب مصرفی خود را بیشتر از چشمه های اطراف شهر و خارج از آب لوله کشی تهیه می کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شهرداری خلخال در زمستان سال گذشته اقدام به اتلاف 195 قلاده سگ ولگرد در این شهر کرده تشریح کرد: افزایش تعداد سگ های ولگرد علاوه بر شهروندان خلخال سلامتی اهالی چند روستای بزرگ این شهرستان را تهدید می کند و باید راهکار مناسبی برای مقابله با افزایش جمعیت سگ های ولگرد و ایجاد امنیت مردم اندیشیده شود.
دکتر شکارچی از معدوم سازی بیش از یک هزار و 500 تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در طول زمان اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی خبرداد و گفت: در این طرح که به مدت 45 روز از اول اسفند سال گذشته تا 15 فروردین امسال توسط ماموران بهداشت محیط خلخال اجرا شد و 616 مورد بازرسی اماکن توزیع مواد غذایی در این شهرستان صورت گرفت که 26 مورد تخلف بهداشتی و کشف و صاحبان واحدهای صنفی متخلف به مراجع قضایی شهرستان معرفی شدند.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه خواستار اجرای مصوبات این جلسه از سوی مسوولان دستگاه های اجرایی عضو آن از جمله اجرای مصوبات مربوط به پوشش تاسیسات آبرسانی روستاهای خیر زیرپوشش از جمله روستای بزرگ و پرجمعیت خوجین از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی این شهرستان شد.
شهرستان خلخال با 95 هزار نفر جمعیت در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.