به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین‌شهر، احمد شهریار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: به دنبال تغییرات ناگهانی آب و هوا و طغیان رودخانه‌های فصلی در این شهرستان خسارتهای زیادی به زیرساختهای بخش کشاورزی این شهرستان از جمله تخریب آبرسانی، سربندها، جاده‌ها و خطوط واحدهای پرورش ماهی اشاره کرد.

وی افزود: بر اساس برآورده اولیه صورت گرفته بیش از 300 دهنه از کانالهای آبرسانی دچار خسارت شده است که تمامی آنها نیاز به لایروبی و بازسازی مجدد دارند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌شهر در ارتباط با خسارت وارده به باغات نیز بیان کرد: افزون بر یک هزار هکتار از باغات دچار آبگرفتگی و با فرسایش آبی مواجه شده‌اند و به تعداد پنج واحد پرورش ماهیان سردآبی نیز خسارت شدید و کلی وارد آمده است.

شهریار بیان کرد: برآوردهای کارشناسان از میزان خسارت وارده افزون بر 3.5 میلیارد تومان است که امیدواریم با تلاش مضاعف دستگاههای دخیل در ارتباط با حوادث غیرمترقبه و نیز همت و تلاش بهره‌برداران بتوانیم  آثار تخریب به جا مانده از این حوادث را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: امیدواریم با ارائه راهکارهای اساسی بتوانیم از بروز چنین حوادثی تا حد امکان جلوگیری کرده و شاهد کاهش تلفات و خسارات به خصوص در بخش کشاورزی باشیم، چرا که بخش کشاورزی مشگین‌شهر در رابطه با توسعه منطقه نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند و اهمیت به این موضوع باید مورد توجه واقع شود.

انتهای پیام/ 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 621293
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.