میرعلی رحیمی زاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دنبال استقبال بی سابقه مسافران و میهمانان از قابلیت های مختلف گردشگری مشگین شهر ، این شهرستان در ردیف 6 شهر هدف گردشگری کشور در سال جدید قرار گرفت.
او اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی از دستگاههای تردد شمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در جریان تعطیلات نوروز امسال تعداد خودروهای ورودی به این شهرستان نسبت به مدت مشابه بیش از 70 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: بیشترین بازدید کنندگان از اماکن گردشگری مشگین شهر به ترتیب از پل معلق ، آبهای گرم معدنی ، آثار تاریخی و باستانی ، بقاع متبرکه و طبیعت دامنه های سبلان بوده است.
وی همچنین با تبریک این انتخاب بسیار مهم به مردم استان اردبیل از مسوولان محلی و شهروندان مشگین شهری به دلیل میهمان نوازی از مسافران و میهمانان قدردانی کرد.
او خواستار تلاش و جدیت بیشتر مسوولان محلی بویژه شهرداری مشگین شهر در خدمت رسانی هر چه بیشتر به میهمانان داخلی و خارجی شد.
شهرستان مشگین شهر با 155 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شمال غربی اردبیل دارای آثار تاریخی متعدد از جمله قلعه قهقهه ، کاروانسرای قانلی بولاغ ، مقبره سیدسلیمان فخرآباد ، کهنه قلعه ، چند حمام قدیمی و آب های گرم معدنی شابیل و قینرجه است.
ده ها اثر باستانی و نیز سایت تاریخی شهر یئری با ده ها پیکره سنگی با حدود هشت هزار سال قدمت در این شهرستان واقع شده است.
شهرستان مشگین شهر با داشتن قابلیت های متعدد گردشگری از جمله آب های گرم معدنی ، کوهستان سبلان ، جنگل های بکر ارسباران و آثار متعدد باستانی و تاریخی توانسته نظر تعداد زیادی از سرمایه گذاران را به خود جلب کند.
چشمه آبگرم قینرجه با دمای 86 درجه داغ ترین چشمه معدنی جهان است و در سال های نه چندان دور اولین مجتمع آبدرمانی توسط دولت در این منطقه احداث شده است.
سه مجتمع بزرگ آبدرمانی وله زیر ، شابیل و قینرجه و چشمه های آبگرم قوتورسویی ، موئیل ، ملک سوئی و دودو مورد استفاده قرار می گیرند.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.