رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی - درمانی استان اردبیل روز جمعه به خبرنگار ایرنا گفت: دیشب جوان 18ساله ای که در اثر تصادف دچار خونریزی مغزی شده بود به اورژانس بیمارستان حضرت ولیعصر (عج) منتقل شد.
دکتر قدرت اخوان اکبری افزود: با تشخیص اولیه خونریزی مغزی توسط پزشک متخصص اورژانس بلافاصله این جوان در بخش جراحی مغز و اعصاب تحت عمل جراحی ویژه قرار گرفت.
وی گفت: در حال حاضر خوشبختانه حال عمومی این بیمار رضایت بخش است و بزودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.
او اظهار کرد: راه اندازی بخش جراحی مغز و اعصاب از برکات طرح تحول نظام سلامت در شهرستان مشگین شهراست و از این پس بیماران این بخش از اعزام به مرکز استان و سایر مراکز درمانی بی نیاز خواهند شد.
وی گفت: از محل اعتبارات طرح تحول نظام سلامت اخیر 2 دستگاه آمبولانس پیشرفته و یک دستگاه اکسیژن ساز به ارزش 15 میلیارد ریال به شهرستان مشگین شهر اختصاص یافته است.
او اظهار کرد: از محل اعتبارات همین طرح نیز بزودی همزمان با هفته سلامت ساختمان کلینیک های تخصصی ، بلوک زایمانی مشگین شهر و مرکز بهداشتی - درمانی روستای احمد آباد به بهره برداری می رسد.
وی با اشاره به بالا بودن ضریب اشغال تخت های بستری در شهرستان مشگین شهر خواستار اهتمام مسوولان استانی و محلی برای افزایش تعداد تخت های بیمارستانی در این شهرستان شد.
یکی از شعارهای پایه ای دولت یازدهم قبل از روی کار آمدن، کاهش فشار مالی و هزینه های درمان مردم بود، دولت تدبیر و امید به طور جدی و ملموس در صدد اجرایی شدن این شعار برآمد و در اردیبهشت سال 93 موفق به تحقق طرح تحول نظام سلامت شد.
اجرای طرح تحول سلامت در واقع گامی بلند به سمت کاستن از بار مالی مردم و بیمارانی بود که علاوه بر درد جسمانی باید راه علاجی برای پرداخت هزینه های درمان می یافتند ولی با اجرا شدن طرح تحول سلامت، کور سوهای امید در دل بیماران و خانواده های آنها بارقه زد.
هر چند دولت برای اجرا و سر پا نگه داشتن طرح تحول فشارهای مالی و انتقادی زیادی را تحمل کرد اما این طرح عظیم درمانی و بهداشتی جای خود را در بین مردم باز کرد و به جرات می توان گفت یکی از مهمترین و موثرترین دستاوردهای دولت دکتر روحانی در سه سال و نیم گذشته است.
در این طرح بار اصلی مسایل مالی بر عهده دولت است و مردم تنها بین سه تا 10 درصد از هزینه های درمانی خود را در مراکز درمانی و بیمارستانی پرداخت می کنند یعنی 90 درصد و حتی فراتر از این میزان را دولت تقبل کرده است.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.