به گزارش ایرنا، فریدون بابایی روز شنبه در جلسه کارگروه گردشگری خلخال افزود: وجود جاذبه های طبیعی از جمله مناطق نمونه گردشگری ونیز روستاهای هدف گردشگری می تواند به عنوان بزرگترین ظرفیت توسعه ورونق صنعت گردشگری این شهرستان محسوب شود.
وی بیان کرد: بی توجهی به ایجاد زیر ساختهای لازم گردشگری و جلب نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی موجب شده تا خلخال با وجود بهره مندی از جاذبه های طبیعی از جمله وجود پنج منطقه نمونه گردشگری ونیز پنج روستای هدف گردشگری نتواند آنچنان که باید از این ظرفیت برای توسعه منطقه سود ببرد.
وی اظهار کرد: با توجه به محدود بودن تولید کشاورزی به دلیل کوهستانی بودن شهرستان، در حال حاضر توسعه ورونق صنعت گردشگری با تقویت وحمایت تشکل های مردم نهاد ونیز جلب نظر سرمایه گذاران بخش خصوصی تنها راه نجات شهرستان از بن بست اقتصادی وجلوگیری از مهاجرت وخالی شدن روستاها از سکنه است.
بابایی افزود: برای دست یابی به این هدف نیارمند آموزش نیروی انسانی ماهر هستیم و انتظار می رود با تشکیل و راه اندازی سمن ها وتشکل های مردم نهاد به این هدف دست پیدا کنیم.
دراین جلسه حسینی مسوول تشکل های غیر دولتی و مردم نهاد اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری استان اردبیل نیز گفت: پیش از این مسیر توسعه گردشگری این استان شرق به غرب وبا محوریت شهر سرعین بود که در سال های اخیر این مسیر به محور جنوب به شمال تغییر یافته وهم اکنون شهرستان خلخال به عنوان دروازه ورودی گردشگران از جنوب محسوب می شود.
وی از ثبت چندین تشکل مردم نهاد غیر دولتی در امر توسعه گردشگری در استان خبرداد وگفت: سمن ها کاملا غیر دولتی، غیر سیاسی وغیر انتفاعی بوده ودر صورت امادگی یک گروه 49 نفره برای ثبت نام وفعالیت در بخش گردشگری خلخال، اداره کل میراث فرهنگی برای حمایت اعلام آمادگی می کند.
خلخال در جنوب اردبیل و در همسایگی استان گیلان واقع است، این شهرستان با داشتن جاذبه های طبیعی و تاریخی یکی از کانون های گردشگری استان اردبیل محسوب می شود.
جاده خلخال - اسالم بعنوان یکی از جاذبه های بی نظیر طبیعی مسیر ورود گردشگران از جنوب به استان اردبیل می باشد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/7119
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.