به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل ، محمد خداپرست روز پنجشنبه گفت: گردشگرانی که استان اردبیل را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند می توانند در ایام نوروز از موزه تاریخ طبیعی ، سایت تکثیر و احیای مرال در جنگل فندقلو و سایت تکثیر و احیای آهو در قشلاق علملوی مغان بازدید کنند.
او افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در پاسگاه های محیط بانی مناطق تحت مدیریت این اداره کل آماده راهنمایی گردشگران عرصه های طبیعی استان هستند.
وی اظهار کرد: موزه تاریخ طبیعی استان با داشتن گونه­ هایی از حیوانات پوست آرایی (تاکسیدرمی) شده، سنگواره­ ها و سنگ ­های مختلف ، مجموعه ­ای زیبا از طبیعت استان را در مقیاسی کوچک به تماشا گذاشته و علاقمندان می توانند از آن بازدید کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل افزود: گردشگران و مسافران نوروزی می توانند در ایام نوروز از ساعت 8 تا 13 و 15 تا 18 از موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل بازدید کنند.
موزه تاریخ طبیعی استان اردبیل در حاشیه شرقی دریاچه شورابیل قرار دارد و در آن 17 گونه پستاندار ، 85 گونه پرنده ، 20 گونه ماهی ، 12 گونه خزنده و دوزیست و نمونه های متنوعی از حشرات و تیپ های مختلف گیاهی و انواع سنگ و سنگواره نگهداری می شود.
سایت احیا و تکثیر آهوی مغان با مساحت 25 هکتار در 45 کیلومتری شهرستان پارس آباد ، در محدوده قشلاق علملو و داخل منطقه حفاظت شده مغان واقع شده و همچنین سایت احیا و تکثیر مرال با مساحت 6 هکتار در جنگل فندقلوی شهرستان نمین قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.