به گزارش ایرنا ، احمد قنبری روز سه شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند خلخال افزود: خلخال از شهرستان های سبز و عاری از آلودگی های زیست محیطی محسوب می شود و برای حفظ این موقعیت شدت برخورد با عوامل آلاینده محیط زیست در دستور کار این کارگروه قرار گرفته است.
وی برخورد و معرفی به مراجع قضایی صاحبان مطب های پزشکی که از انتقال زباله های عفونی خود به محل زباله سوز بیمارستان خلخال خودداری می کنند را بخشی از دستور کار مربوط به افزایش شدت برخورد با عوامل آلاینده محیط زیست خلخال برشمرد.
او گفت: با صاحبان کارگاه های ماسه شویی و یا کارخانه های آسفالت نیز که اقدام به رها سازی پسماند خود به رودخانه ها و مسیرهای گذر آبهای جاری می کنند برخورد شده و متخلفان به دادگاه معرفی خواهند شد.
وی با تاکید بر لزوم ساماندهی ، جمع آوری و دفن زباله های روستاها اظهار کرد: با هدف دستیابی به این هدف و انتقال زباله های روستاهای بزرگ مجاور به محل دفن جدید زباله های شهر خلخال یک میلیارد و 200 میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری های شهرستان به کمک به راه اندازی محل دفن جدید زباله های شهر خلخال تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه تاکنون چند منطقه برای اجرای پروژه احداث محل دفن زباله های جدید خلخال شناسایی شده گفت: با توجه به واقع شدن محل انتخاب شده برای احداث سایت زباله های خلخال در مسیر راه اصلی این شهرستان محل های جدیدی از سوی اعضای کارگروه مدیریت پسماند شناسایی و بررسی و در صورت نهایی شدن یکی از محل های انتخاب شده برای ایجاد سایت زباله ها مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
شهرستان خلخال در 115 کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.