به گزارش ایرنا ، علی یوسف زاده روز دوشنبه در جریان سفر معاون امور عمرانی استاندار اردبیل به خلخال با بیان اینکه راه اصلی اردبیل به سرچم از ایمن ترین جاده های استان با کمترین حوادث رانندگی جاده ای است افزود: با حذف 11 نقطه حادثه خیز در این جاده از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سطح ایمنی این مسیر ارتقا یافت.
او همچنین به راه اندازی سیستم روشنایی گردنه الماس واقع در جاده خلخال به اسالم اشاره کرد و گفت: 6 کیلومتر از طول مسیر پروژه روشنایی گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال به اسالم در داخل حوزه استحفاظی استان اردبیل روشن شده و 7.5 کیلومتر از باقیمانده مسیر تیرگذاری شده و چراغ های این جاده ارتباطی مه گیر بهار سال آینده روشن خواهد شد.
وی دلیل طولانی شدن مدت زمان اجرای پروژه روشنایی جاده خلخال به اسالم را تغییر در عملیات اجرایی پروژه بدلیل پیش بینی سرعت باد بیش از 220 کیلومتر در ساعت و استفاده از تیرهای روشنایی مقاوم و نیز بکارگیری روش نیرو رسانی زیر زمینی به جای استفاده از خطوط برق هوایی در طول مسیر جاده در گردنه الماس ذکر کرد.
او افزود: برغم افزایش هزینه و طولانی شدن زمان اجرای پروژه سطح مقاومت و دوام تجهیزات روشنایی نصب شده در این جاده افزایش یافته است.
یوسف زاده اظهار کرد: با برقراری جریان تردد خودروها در جاده اصلی خلخال به فیروزآباد و ایجاد امکان دسترسی مردم خلخال از طریق این جاده به مرکز استان بزودی راه قدیمی خلخال به گیوی برای بازسازی و حذف نقاط حادثه خیز مسیر تا پایان عملیات اجرایی پروژه مسدود شده و مسافران این جاده از راه خلخال به فیروزآباد برای دسترسی به شهرستان کوثر و شهر گیوی استفاده خواهند کرد.
23 کیلومتر از مسیر 70 کیلومتری جاده خلخال به اسالم در حوزه استحفاظی و راهداری اداره راه و شهرسازی خلخال و 47 کیلومتر نیز در حوزه گیلان واقع شده است.
گردنه الماس واقع در جاده کوهستانی خلخال به اسالم در 18 کیلومتری شهر خلخال به عنوان سخت ترین و صعب العبورترین گردنه از لحاظ امدادی در استان اردبیل است که در فصول سرما همواره برای راهداران ، امدادگران و مسافران عبوری دردسر ساز است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.