مجید خدابخش روز یکشنبه در حاشیه بازدید از عملیات اجرایی این طرح به همراه امام جمعه اردبیل در گفت و گو با خبرنگاران افزود: برآورد اولیه هزینه عملیات احداث طرح بخش بخار این نیروگاه که در سال 93 با حضور وزیر نیرو و فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا کلنگ زنی شد 15 هزار میلیارد ریال است.
وی بیان کرد: تاکنون بیش از یک هزار میلیارد ریال برای احداث ساختمان های این طرح هزینه شده و خوشبختانه دستگاه های مربوطه نیروگاه که ساخت داخل است از 2 هفته پیش شروع به حمل شده و ظرف یک ماه آینده همه دستگاه ها در کارگاه مستقر خواهد شد.
وی با اشاره به میزان سرمایه گذاری صورت گرفته در این طرح افزود: در مجموع تاکنون بیش از 3 هزار میلیارد ریال اعتبار در این طرح سرمایه گذاری شده است.
وی از ظرفیت اشتغال 400 نفر در این نیروگاه خبرداد و گفت: هم اکنون 280 نفر در این نیروگاه مشغول به فعالیت هستند که بعد از عید با فعال شدن کارگاه بخش بخار بصورت دو نوبته میزان اشتغالزایی این نیروگاه به 400 نفر افزایش خواهد بافت.
خدابخش افزود: بخش بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل به منظور تامین برق استان و اتصال آن به شبکه سراسری و همچنین صادرات برق به کشورهای همسایه احداث می شود.
استاندار اردبیل اظهار کرد: در حال حاضر در بخش گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان اردبیل یکهزار مگاوات برق تولید می شود که با بهره برداری از بخش بخار این میزان به یک هزار 500 مگاوات خواهد رسید.
خبرنگار: یعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شیرزاد
7110/ 1257
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.