به گزارش ایرنا ، جعفر نوع خواه روز پنجشنبه در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی خلخال افزود: تعداد معدودی از روستاهای پرجمعیت و بالای چهار هزار نفر جمعیت استان دارای کتابخانه عمومی هستند که با اجرای برنامه های جدید نهاد کتابخانه های عمومی کشور بزودی اهالی تمام روستاهای واجد شرایط استان از داشتن کتابخانه عمومی برخوردار خواهند شد.
وی با اشاره به نیمه کاره ماندن پروژه احداث کتابخانه مرکزی شهر خلخال افزود: در حال حاضر اعتبار اداره کل کتابخانه های عمومی تخصیص نیافته و این اداره تنها به اعتبارات اختصاصی از محل استانی و شهرستانی برای اجرا و یا تکمیل پروژه های کتابخانه سازی دل بسته است.
وی اجرای نشست های کتابخوانی در کتابخانه های عمومی و مدارس را از اهداف اداره کل کتابخانه های عمومی استان در افزایش سرانه مطالعه و نیز معرفی مشاهیر و مفاخر استان به مردم ذکر کرد.
او گفت: کاهش سرانه مطالعه در استان اردبیل بی تاثیر از گسترش فعالیت مردم در فضای مجازی و استفاده از امکانات جدید تکنولوژی روز نبوده ولی با این حال می توان با ارائه راهکارهای تشویقی سطح سرانه مطالعه کتاب در جامعه را افزایش داد.
فرماندار خلخال نیز در این جلسه بروز نبودن امکانات مطالعه کتاب در کتابخانه های عمومی را از جمله عوامل کاهش سرانه مطالعه و بی رغبتی مردم به مطالعه کتاب ذکر کرد.
فریدون بابایی افزود: در صورت فراهم کردن ساز و کار لازم برای مطالعه و بروز کردن کتاب ها در کتابخانه های عمومی همراه با ارائه خدمات تشویقی به علاقمندان به مطالعه می توان سرانه مطالعه کتاب حتی در اوج تبلیغات فضای مجازی را افزایش داد.
رییس انجمن کتابخانه های عمومی خلخال اهدای کتاب در آیین های تجلیل از نفرات برتر همایش ها و جشنواره ها را از جمله راهکارهای تشویقی برای افزایش سرانه مطالعه در جامعه دانست.
در این جلسه از کتاب 'افق رهایی خلخال' که به همت فتح الله ابوالفتحی از اساتید دانشگاه آزاد اسلامی خلخال با محوریت سیری در تفکر مشروطیت در خلخال تحریر شده، رونمایی شد.
سرانه مطالعه کتاب در کشور روزانه حدود 79 دقیقه و این میزان در استان اردبیل حدود 59 دقیقه است.
خبرنگار: بهرام نقی زاده ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7119/6018
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.