جشنواره منطقه‌ای شعر و داستان کوتاه برف با تجلیل از آثار برتر در دانشگاه محقق اردبیلی به کار خود پایان داد .

 به گزارش خبرنگار ایسنا، منطقه اردبیل، گودرز صادقی رئیس دانشگاه محقق اردبیلی در مراسم تجلیل از آثار برتر جشنواره منطقه‌ای شعر و داستان کوتاه برف با بیان اینکه دانشگاه محقق اردبیلی پیشتاز فعالیت‌های فرهنگی در منطقه است، گفت: طبق فرمایش مقام معظم رهبری هر چه برای فرهنگ سرمایه‌گذاری شود، اسراف نشده است .

 وی اخلاق، فرهنگ و ادب را اولویت دانشگاه محقق اردبیلی عنوان کرد و افزود: در چنین محیطی است که علم و پژوهش نیز شکوفا خواهد شد .

 در ادامه قدمعلی سرامی استاد برجسته ادبیات ایران نیز با بیان اینکه شعر هنر دعوت همه ذرات جهان به روشنایی و نورانیت است، گفت: معتقدم شعر به عنوان هنر برتر است؛ چراکه مقوله معنا آنرا دو بعدی کامل می‌کند .

 وی شعر را فشرده‌ترین بیان انسان دانست و افزود: شعر مقوله‌ای یگانه و واحد بوده و جلوه و تجلی آن در دوگانگی معنا و اصوات است.

 سرامی با بیان اینکه شعر هنری است که آنرا می‌سراییم، تصریح کرد: ارزش شعر به کهنه یا نو بودن آن نیست؛ بلکه هر چقدر شعر من و تو را به هم نزدیک کند، مطلوب‌تر است.

گفتنی است 250 اثر از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان در چهار بخش شعر فارسی، شعر ترکی، داستان کوتاه فارسی و داستان کوتاه ترکی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که از میان این آثار سه اثر در هر بخش توسط هیات داوران به عنوان آثار برتر انتخاب و تجلیل شد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.