به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین دشتی روز چهارشنبه در نشست مطبوعاتی افزود: 33میلیارد و 560 میلیون ریال از این کمک ها به صورت صدقه، 19 میلیارد ریال زکات، 40 میلیارد ریال کمک به 25 مرکز نیکوکاری استان و مابقی به صورت غیر نقدی بوده است.
وی اظهار کرد: امسال به یک هزارو 680 نوعروس تحت پوشش کمیته امداد استان با اعتبار 47 میلیارد ریال جهیزیه اهدا شده و 350 نوعروس نیز در نوبت دریافت جهیزیه قرار دارند.
وی همچنین از ارائه خدمات بلاعوض به ارزش بیش از 479 میلیارد ریال به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد در سطح استان اردبیل خبر داد.
او با اشاره به اینکه عمده مشکل خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد در استان اردبیل مسکن می باشد، بیان کرد: در بخش مسکن کمیته امداد با چالش مواجه است.
وی ادامه داد: از 26 هزار خانوار با جمعیت حدود 54 هزارنفر تحت پوشش کمیته امداد در استان اردبیل در مجموع 13 هزارو 584 خانوار نیاز شدید به مسکن مناسب دارند که از این تعداد پنج هزارو 95 خانوار دارای مسکن غیر مقاوم و غیر استاندارد، یک هزارو 500 خانوار مستاجر و چهار هزارو 206 خانوار در مسکن هایی که امانی ، ورثه ای و یا در ساختمان های اهدایی منازل افراد خیربه صورت موقت ساکن هستند.
دشتی با اشاره به اینکه 14 تا 21 اسفندماه هرسال به نام هفته احسان و نیکوکاری در کشور نامگذاری شده است، گفت: پارسال در هفته احسان و نیکوکاری، خیرین استان اردبیل 21 میلیارد ریال به نیازمندان کمیته امداد کمک و مساعدت کرده اند.
مدیر کل کمیته امداد استان اردبیل افزود: امسال نیز هفته احسان و نیکوکاری با کمک و همکاری بسیج، آموزش و پرورش، صداو سیما، شهرداری و کمیته امداد در استان برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه جشن عاطفه ها مخصوص دانش آموزان بوده و کمک های حاصل از آن توسط آموزش و پرورش به دست دانش آموزان نیازمند می رسد، اظهار کرد: پارسال دانش آموزان 17 میلیارد ریال در جشن عاطفه ها در استان به همکلاسی های نیازمند خود کمک کرده اند.
وی با اشاره به اینکه از 224 هزار دانش آموز موجود در استان فقط چهارهزارو 900 دانش آموز مددجوی کمیته امداد هستند، بیان کرد: امسال 170 هزار پاکت نیکوکاری در بین دانش آموزان استان توزیع خواهد شد و برای اولین با به خانواده ها، نیازهای خانواده های نیازمند و مستحق به صورت پیام فرهنگی اطلاع داده خواهد شد تا هرکس در حد وسع و توان خود در صورت امکان به نیازمندان کمک کند.
وی اضافه کرد: در 18 اسفندماه در یکهزارو 400 مدرسه استان پایگاه جشن نیکوکاری برگزار خواهد شد، در 19 اسفند ماه در میادین اصلی شهرها و در بعضی از مساجد و در 20 اسفندماه هم در مصلی های نماز جمعه جشن نیکوکاری برگزار خواهد شد.
دشتی گفت: امسال برای رعایت حال نیکوکاران، از 2 ماه پیش جمع آوری کمک های خیرین به جشن نیکوکاری شروع شده و تاکنون 14 میلیارد و 700 میلیون ریال کمک جمع آوری شده است.
مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان اردبیل افزود: توانمند سازی خانواده های نیازمند از الویت های این نهاد است و با قاطعیت می توان ادعا کرد که کمیته امداد موفق ترین سازمان ونهاد در ایجاد اشتغال در کشور می باشد.
وی همچنین از بافت هشت هزار متر مربع فرش توسط مدد جویان کمیته امداد به ارزش 40 میلیارد ریال در سالجاری در استان خبر داد.
وی ترویج فرهنگ قرض الحسنه را از سیاست های کمیته امداد عنوان کرد و گفت: امسال کمیته امداد استان 110 میلیارد ریال از منابع خود را تا سقف 300 میلیون ریال برای هر نفر به صورت قرض الحسنه پرداخت کرده و مجوز تاسیس قرض الحسنه امداد در استان از بانک مرکزی اخذ و تا پایان امسال فعالیت خود را شروع خواهد کرد.
وی اضافه کرد: 157 میلیارد ریال با سقف 150 میلیون ریال برای هر نفر هم از منابع بانکی به صورت قرض الحسنه در سال جاری در اختیار مددجویان قرار گرفته است.
وی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در 16 فروردین سال 96 به هیات امنای کمیته امداد در کشور و ابلاغ اساسنامه جدید بیان کرد: رهبری کمیته امداد را با عناوینی چون نهاد الهی، انقلابی و نورانی مورد خطاب قرار داده که خدمت در این نهاد مقدس برای هر کس افتخار بزرگی است.
وی اظهار کرد: بعد از آسیب شناسی علمی کمیته امداد، مقام معظم رهبری اساسنامه جدید را برای این نهاد ابلاغ کردند و در آن شورای مرکزی کمیته امداد کشور به هیات امناء تبدیل شد و ارائه خدمات کیفی مورد تاکید قرارگرفت.
وی با تاکید براجرای همه ماموریت ها و وظایف قبلی کمیته امداد، وقف در امور نیازمندان و همکاری با سازمان اوقاف و امورخیریه، ثلث مال مومنین و تعامل و همکاری با موسسات خیریه را از جمله رویکرد های جدید کمیته امداد امام خمینی(ره)عنوان کرد.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.