به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل روز سه شنبه در این کارگاه گفت: پدافند غیر عامل باعث افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی، و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی می شود.
وی اظهار کرد: بخش انرژی یکی از زیرساخت های اساسی است و بدان جهت همواره دشمنان برای آسیب رسانی به این حوزه برنامه دارند.
وی با اشاره به اینکه در حوزه انرژی، برق از جایگاه ویژه ای برخوردار است، بیان کرد: لزوم تامین مداوم انرژی برق، گستردگی این صنعت به ویژه در بخش توزیع و پیچیدگی خاص آن، نیاز آحاد جامعه به برق و نیاز کارهای اساسی و توسعه ای جوامع به برق اهمیت و جایگاه پدافند غیرعامل در حوزه برق را بیشتر نمایان می کند.
علیزاده به ضرورت طراحی، ساخت‌وساز و نیرورسانی متناسب با الزامات پدافند غیرعامل تأکید کرد وگفت: متأسفانه با وجود هزینه قابل‌توجه در جنگ تحمیلی ، در زیرساخت‌ها به مهندسی پدافند غیرعامل توجه چندانی نشده است.
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل آسیب شناسی های جدی در بخش توزیع، مدیریت بحران و تحلیل مخاطرات و خرابکاری های صنعتی در حوزه برق را از جمله اهداف سومین کارگاه آموزشی پدافند غیرعامل و تسهیل مدیریت بحران در اردبیل عنوان کرد.
وی با اشاره به اینکه این کارگاه یک آموزش و رزمایش واقعی در صنعت برق است، افزود: برگزاری کارگاه آموزشی باعث ارتقای سطح آمادگی پرسنل، تبادل تجربیات و اطلاعات و هم افزایی و آموزش کارشناسان خواهد شد.
وی با بیان اینکه در استان اردبیل هم در زمینه پدافند غیرعامل در صنعت برق کارهای خوبی صورت گرفته است، اظهار کرد: در راستای کاهش آسیب پذیری و تداوم فعالیت اقدامات مناسبی انجام گرفته که تعویض سیم های لخت هوایی با کابل های خود نگهدار و همچنین ایجاد نیروگاههای تولید پراکنده و نهادینه کردن فرهنگ استفاده از انرژی های تجدید پذیر از جمله آنهاست.
در این کارگاه سه روز 100 نفر از کارشناسان توزیع برق استان‌های شمال غرب کشور حضور یافته‌اند و به تبادل نظر در خصوص مدیریت بحران توزیع برق خواهند پرداخت.
سومین کارگاه آموزشی پدافند غیر عامل و تسهیل مدیریت بحران در بخش توزیع با حضور کارشناسان 5 استان شمالغرب کشور کشور از امروز وبه مدت 3 روزآغاز به کار کرد .به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل در این کارگا ه سه روزه مدیران عامل شرکت های توزیع برق استان های اردبیل،گیلان،آذربایجان شرقی،آذربایجان غربی و زنجان حضور یافته و آخرین دستاوردها و تجربیات پدافند غیرعامل در کشور را مورد بحث و بررسی قرار می دهند.
خبرنگار: نعمت محسن زاده
6130/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.