معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: حکومت به تنهایی قادر به رفع یک معضل اجتماعی مانند اعتیاد نیست و نیازمند اراده عمومی است.



به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه اردبیل، ناصر نصیری در همایش «مشارکت سفیران اجتماعی در کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان ها»  تصریح کرد: مقام معظم رهبری پنج آسیب اجتماعی را مطرح کرده‌اند که یکی از آنها اعتیاد است و باید برای کاهش آن، کارهای عملی انجام دهیم.



به گفته معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اعتیاد  خطرناکترین آسیب اجتماعی مطرح شده توسط مقام معظم رهبری است بطوریکه این آسیب اجتماعی، با چهار مورد دیگر ارتباط دارد.



نصیری با اشاره به اینکه فرد اعتیاد پذیر، محیط و خود مواد مخدر سه عامل اصلی در زمینه اعتیاد هستند، افزود: در شرایط کنونی تولید مواد مخدر به صورت صنعتی انجام می شود و هیچ محیطی را نمی توان امن فرض کرد.



معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل با بیان اینکه هدف همایش «مشارکت سفیران اجتماعی در کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان ها»، جلب مشارکت عمومی در کاهش آسیب های اعتیاد به مواد مخدر است، افزود: حکومت به تنهایی قادر به رفع یک معضل اجتماعی نیست و نیازمند اراده عمومی است که در این مورد باید اطلاع رسانی و روشنگری شود.



در ادامه  حسین قمری دبیر علمی همایش «مشارکت سفیران اجتماعی در کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان ها» گفت: 140 مقاله به این همایش ارسال شده بود که 40 مقاله پذیرفته شده و از سه مقاله برتر تجلیل می شود.



وی با بیان اینکه هدف از این همایش ترویج زندگی سالم و غنی سازی محیط های خانوادگی و اجتماعی افزود: باید یک الگوی بومی در خصوص مبارزه با مصرف مواد مخدر و ارتقای سلامت جامعه در حوزه مضرات مواد مخدر تدوین شود.



قمری اشاره به اینکه چهارمین علت مرگ و میر در کشور، اعتیاد به مواد مخدر است، ادامه داد: طبق پژوهش های انجام شده؛ یک دلار هزینه در زمینه پیشگیری با چهار یا پنج دلار در درمان برابری می کند و ما به دلیل تعداد زیاد افراد معتاد به مواد مخدر، در مرحله درمان هستیم.



دبیر علمی همایش «مشارکت سفیران اجتماعی در کنترل و کاهش تقاضای مواد مخدر و روانگردان ها» یادآور شد: در سند جامع پیشگیری اولیه از اعتیاد، ایجاد ساختار برای کاهش مصرف مواد مخدر و اطلاع رسانی نسبت به مصرف این مواد مورد تاکید قرار گرفته است.



انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.