به گزارش ایرنا ، محمد حسنی روز یکشنبه در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به مکانیزاسیون افزود: توسعه مکانیزاسیون کشاورزی یکی از عوامل مهم در دستیابی به تولید انبوه اقتصادی و پایدار در تولید محصولات کشاورزی است و در این منطقه مورد توجه قرار گرفته است.
او تشریح کرد: شهرستان نمین با داشتن حدود 2 هزار و 237 دستگاه تراکتور سبک و سنگین شامل 85 دستگاه تراکتور سنگین و مابقی تراکتورهای سبک ، 43 دستگاه کمباین و 40 دستگاه انواع ادوات الگویی نقش موثری در کاشت ، داشت و برداشت محصولات به صورت مکانیزه دارد.
حسنی گفت: همچنین این شهرستان دارای بیش از 6 هزار و 100 دستگاه انواع ادوات دنباله بند کشاورزی شامل انواع گاو آهن های مرکب و معمولی ، دیسک و پنجه غازی است و این امر گویای تمایل کشاورزان منطقه به استفاده از آخرین تکنولوژی مکانیزاسیون کشاورزی است.
وی افزود: در سال جاری برای تحقق طرح کشت کلزا به تعداد 14 دستگاه کارنده مجهز به سیستم کلزا کار در این شهرستان واگذار شد و شهرستان نمین در این امر بیشترین جذب کارنده های مذکور را در استان به خود اختصاص داد.
وی گفت: در سایه برنامه ریزی های انجام شده در این شهرستان علاوه بر کشت کلزا سطح کشت مکانیزه گندم و جو نیز افزایش یافته است.
شهرستان نمین در 30 کیلومتری شرق اردبیل قرار دارد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.