بهروز رزمی روز یکشنبه در نشست با مسوولان بیله سوار مغان افزود: با بهره برداری این طرح که تا پایان خرداد ماه سال 96 صورت خواهد گرفت ، اتصال شهرستان بیله سوار به شبکه زیر ساخت کشور و جمهوری آذربایجان عملی خواهد شد.
او اظهار کرد: بیشتر روستاهای بالای 20 خانوار بیله سوار دارای تلفن ثابت هستند و 183 روستای شهرستان از تلفن همراه روستایی و 110روستای شهرستان نیز یا فاقد پوشش یا با پوشش ضعیف هستند که در نظر داریم نیمی از روستاهای شهرستان را تا 6 ماه سال آینده زیر پوشش قرار دهیم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل در ادامه گفت: هم اکنون 10 روستای این شهرستان به اینترنت پر سرعت وصل هستند و با مساعد شرکت 'های وب' و اجرای شبکه گذاری و حل مشکلات فنی تا سه ماه اول سال آینده 143روستای شهرستان بیله سوار از اینترنت پر سرعت برخوردار شده و در مجموع 50 درصد مناطق روستایی زیرپوشش اینترنت پر سرعت روستایی قرار می گیرد.
وی تشریح کرد: 12 دفتر فعال پست بانک در بیله سوار ارائه خدمات می کنند و 6 دفتر پست بانک نیز در روستاهای این شهرستان در دستور کار است.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، رزمی افزود:راه اندازی استارتاپ و طرح تکاپو در شهرستان بیله سوار در اولویت قرار دارد و با توجه به مسافران خارجی که برای درمان از مرز بیله سوار به این شهرستان سفر می کنند طرح اولین کارسنتر در شهرستان راه اندازی خواهد شد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
روزانه حدود سه هزار مسافر از طریق گمرک مرزی بیله سوار بین دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان تردد می کنند.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6018/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.