جواد زنجانی روز پنجشنبه در نشستی با رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: مناطق مرزی ، آب ‌های گرم‌ معدنی و زیرساخت‌ های موجود درمانی در استان می ‌تواند زمینه را برای توسعه گردشگری سلامت فراهم کند.
او گفت: با توجه به فعالیت مرکز درمان ناباروری قفقاز ، جهاد دانشگاهی استان اردبیل باید توریست درمانی را مورد توجه قرار دهد و برای توسعه فعالیت‌ های آن اقدام کند.
وی به خدمات علمی ، آموزشی و تحقیقاتی جهاد دانشگاهی در کشور و استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: برای بهره ‌مندی استان از این ظرفیت ‌ها باید همکاری لازم از سوی مسوولان امر انجام گیرد تا این توانمندی ‌های بالقوه به بالفعل تبدیل شود.
زنجانی ، استان اردبیل را یکی از قطب‌ های اصلی تولید محصولات کشاورزی و باغی ذکر کرد و گفت: از جهاد دانشگاهی انتظار می‌ رود برای پیشگیری از سرمازدگی این محصولات و خام ‌فروشی ، طرح ‌های جدید و کاربردی ارائه کند.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی جهاد دانشگاهی اردبیل ، رییس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل نیز در این نشست از آمادگی این واحد برای انجام بهتر ماموریت‌ ها و طرح ‌های محوله از سوی مسوولان استان خبر داد.
رامز نصیری صالح افزود: اردبیل یکی از قطب‌ های اصلی تولید سیب زمینی در کشور است و سالانه مقدار زیادی از آن به دلیل عدم صادرات و فرآوری از بین می‌رود و جهاد دانشگاهی برای جلوگیری از هدر رفت این سرمایه اقداماتی انجام داده است.
او گفت: برای حل این مشکل در استان جهاد دانشگاهی واحد اردبیل با همکاری پژوهشکده صنایع شیمیایی جهاد دانشگاهی طرح ایجاد پایلوت صنعتی تولید نشاسته پلیمری (حفاری) که در صنعت نفت کاربرد دارد را به استانداری اردبیل ارائه کرده و در صورت اجرایی شدن آن می‌تواند یک چهارم نیاز کشور به این نوع نشاسته را تامین کند.
وی همچنین از تهیه دو طرح پژوهشی در زمینه گردشگری سلامت خبر داد و خواستار حمایت فرماندار اردبیل از اجرایی شدن این طرح‌ ها شد.
خبرنگار: گیتی طالبی ** انتشار دهنده:عارف شیرزاد
6018/ 1257

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.