بهنام رزمجو روز چهارشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: هرچند رونمایی منشور حقوق شهروندی دیرهنگام صورت گرفت ولی یکی از راه های حفظ کرامت و عزت ایرانی و حفظ حقوق شهروندان توسط نهادهای قدرت می باشد.
وی اضافه کرد: منشور حقوق شهروندی در صورت تحقق می تواند دشمنان کشور را که همیشه حقوق بشر را دستاویزی برای اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشورمان می کنند خلع سلاح نموده و روابط بین حاکمیت، قدرت و شهروندان را بهبود بخشد.
این روزنامه نگار معتقد است که منشور حقوق شهروندی از یک طرف قدم اساسی برای نیل بهتر به مردمسالاری دینی و ایجاد نهادهای مدنی می باشد و از طرف دیگر موجب شفاف شدن امور بیش از پیش می شود.
رزمجو بیان کرد: البته دولت می تواند این منشور را در قالب لایحه ای جهت اجرایی شدن به مجلس ارسال کند و مجلس نیز با تصویب آن همراهی و همگامی خویش با دولت و ملت را به اثبات برساند.
وی با اشاره به نقش احزاب وتشکل های سیاسی در تحقق این منشور در کشور افزود: احزاب و تشکل های سیاسی می توانند در فضایی علمی و منطقی نسبت به واکاوی و یافتن راهکارهای بهتر اجرای این منشور اقدام نموده و از طرف دیگر با روشنگری و آگاه سازی جمعیت با کمک دانشگاه و نخبگان اقدام کنند که برگزاری نشست ها، مناظره ها و سخنرانی های علمی بهترین روش در این راستا می باشد.
مدیر مسئول نشریه فروغ فردا اهداف رییس جمهوری در اجرای منشور حقوق شهروندی را حفظ عزت وکرامت انسانی دانست وگفت: دولت در زمانی امور را بدست گرفت که عزت و کرامت انسانی آسیب دیده بود و هر از چند گاهی با دادن وعده و وعیدهای توخالی مردم روزگار خود را می گذراند اما دولت روحانی با مشورت اندیشمندان و نخبگان علمی و فرهنگی در صدد ارایه این منشور برآمده است تا ضمن حفظ کرامت انسانی ،شهروندان به حقوق ومطالبه اصلی خود دست بیابند .
وی با اشاره به نقش رسانه ها دراجرایی شدن منشور حقوق شهروندی گفت: رسانه ها بویژه صدا و سیما وظیفه دارد به عنوان رسانه ملی در انتشار، آموزش، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در زمینه حقوق شهروندی به ملت نقش موثری ایفا کند.
مصاحبه: یعقوب شاددل ** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
7110/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.