به گزارش ایرنا ، مهدی احمدی روز یکشنبه در بازدید از واحدهای نانوایی این شهرستان افزود: بازدیدها از واحدهای نانوایی به دلیل اهمیت آن و نیز تضمین سلامت برای عموم مردم با جدیت خواهد بود و هر واحد نانوایی که از ماده مضر جوش شیرین استفاده کند همان لحظه توسط مرکز بهداشت و درمان شهرستان پلمپ خواهد شد.
در شهر نیر 28 واحد نانوایی وجود دارد.
مهدی احمدی اضافه کرد: بر اساس مصوبه کارگروه آرد و نان در اسفندماه سال 94، در صورتی که در روند نمونه ‌برداری کارشناسان بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیر از آرد و خمیرهای نانوایی وجود یکی از موارد جوش‌ شیرین ، نمک و ماده سفیده ‌کننده نان مشخص شود محل کسب را تعطیل می‌ کنیم.
به گفته وی ، کارشناسان بهداشت محیط این شبکه در دی ماه امسال از 28 واحد نانوایی نمونه ‌برداری کردند و در این میان ، پنج نانوایی متخلف مشخص و اکنون با نصب بنر مهر و موم شدند.
احمدی گفت: نانوایی ‌های متخلف که از جوش ‌شیرین و نمک استفاده‌ کرده‌اند در مدت معینی که از سوی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نیر تعیین می‌شود تعطیل خواهند بود و بعد از این مدت در صورتی که نواقص را برطرف کنند می ‌توانند با مراجعه به شبکه بهداشت و درمان این شهرستان و درخواست راه‌ اندازی مجدد ، فعالیت خود را آغاز کنند.
نیر در جنوب اردبیل واقع است.
خبرنگار: شهرام اصالت نیری ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
7116/6016

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.