بارندگی و سیل بعد از ظهر شنبه ۱۰ اردیبهشت در مشگین شهر ۸۵۰ راس دام سبک را تلف کرده است.

رئیس اداره امور آب شهرستان مشگین شهر گفت: بارندگی و سیل بعد از ظهر شنبه ۱۰ اردیبهشت در مشگین شهر ۸۵۰ راس دام سبک را تلف و به مجتمع های پروش ماهی، زمین های کشاورزی، راه ها و زیر ساخت ها خسارت وارد کرده است.

به گزارش جماران به نقل از ایسنا، ارسلان فرجی ۱۱ اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در اثر بارندگی رگباری به میزان حدودا ۵۰ میلی در حوضه رودخانه، قره سو و مسیلهای منتهی به آن بخصوص مسیل های آل محمدلو، صاحب دیوان، گوده کهریز و یوسف خان کندی سیلابی با دبی بیش از ۳۵ متر مکعب  در ثانیه بوقوع پیوست.

رئیس اداره امور آب مشگین شهر ادامه داد: سیلاب باعث خسارات جدی به اراضی کشاورزی، راه ها و زیر ساخت ها شده است و  در تراس رودخانه  قره سو رسوب گرفتگی موجب خسارت به اکثر حوضچه تخلیه و آبگیری شبکه پایاب سد احمد بیگلو شده است.

وی با بیان اینکه سیلاب موجب تلف شدن بیش از ۸۵۰راس گوسفند در مسیل آل محمد لو شده است، اضافه کرد: پنج سایت پرورش ماهی نیز در روستای تبنق خسارت جدی دیده است به طوری که تمامی اکیپ های امدادی ازجمله هلال احمر، سپاه ، بسیج، آتش نشانی،عوامل انتظامی، دادستان عمومی و ... و اهالی شهرستان مشگین شهر برای امداد رسانی به گوسفندان گرفتار در سیلاب  امداد رسانی کردند.

صاحب دام های تلف شده نیز اظهار کرد: برای کوچ وچرای گوسفندان درمنطقه یازداق در منطقه بالوقیه در حال حرکت بودیم که ناگهان سیل ما را غافلگیر کرد و گوسفندان را با خود برد والباقی در گل ولای گرفتار شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.