باز هم بارش باران در مازندران و بار دیگر، آغاز مصائب تمام نشدنی این استان، بارش هایی که به طغیان رودخانه‌ها منجر می‌شود و پس از آن، مردم، گرفتار سیل و سیلاب می‌شوند و قصه تکراری کمک‌هایی که پس از سیلاب باید کرد.

به گزارش جماران، ایسنا نوشت: این چرخه، چند سالی است در مازندران دنبال می‌شود و هنوز هم فکری برای رفع مشکل، نشده است یا اگر بی‌انصافی نکنیم، راهکار درستی را ندیده‌ایم و فعالیت‌های انجام شده، مناسب ابعاد معضل نیست.

همین دو سه روز پیش بود که شهر بهنمیر شهرستان بابلسر، گرفتار سیلاب و آبگرفتگی معابر شد، هرچند مدیرکل بحران مازندران گفته بود که تنها ۳۰ واحد مسکونی و ۱۵ واحد تجاری درگیر شدند اما فرمانده سپاه بابلسر گفت که، ۲۰ گروه جهادی در غالب ۲ قرارگاه جهادی و با حضور بیش از ۱۵۰ نفر جهادگر بسیجی برای امدادرسانی به سیل زدگان بهنمیری اعزام شدند.

تکرار سیل و سیلاب در سال‌های اخیر در مازندران و بی توجهی به مسائل مرتبط با آن نشان می‌دهد که یا به وقوع سیلاب در این استان بی اهمیت هستیم و یا راهکاری برای رفع مشکلات آن، به ذهنمان نرسیده است.

بارش شدید باران و وقوع آبگرفتگی و سیلاب در مازندران به ویژه در غرب این استان، موضوع تازه‌ای نیست و چند سالی است به صورت مکرر، شاهد این اتفاق هستیم، موضوعی که احمد حسین‌زادگان استاندار سابق مازندران در مراسم تودیع خود به وزیر کشور پیشنهاد کرد: سیل ۶۰۰۰ واحد مسکونی را از بین برد و ۱۱ شهرستان را درگیر کرد، بنابراین طرح کنترل مدیریت سیلاب باید حتما در مازندران انجام شود. 

اینکه چرا حسین‌زادگان که خود با این مشکل درگیر بوده و حتی بلافاصله خود را به شهرهای درگیر می‌رساند و به صورت جهادی در میدان داشت اما برای رفع آن اقدام عاجلی نکرده جای بحث دارد اما وی معتقد است به جای آنکه پول‌های هنگفت برای بعد از وقوع سیلاب در اختیار مسئولان قرار بگیرد، قبل از وقوع سیل تخصیص یابد.

در رامسر و تنکابن، بارش شدید باران، موجب آبگرفتگی شدید خیابان ها و ایجاد اختلال در عبور و مرور خودروها شد.آب رودخانه چشمه کیله تنکابن نیز بالا آمده و هر لحظه ممکن است طغیان کند.

در چالوس نیز، در پی بارش شدید باران، رودخانه طغیان کرده و مسئولان خواستار تردد نکردن شهروندان از حاشیه رودخانه شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.