سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل امروز(سه شنبه 31 تیرماه) از بستری 77 بیمار جدید به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در استان اردبیل خبر داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از بستری 77 بیمار جدید به‌دلیل ابتلا به ویروس کرونا در 24 ساعت گذشته در استان اردبیل خبر داد و گفت: تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اردبیل 382 نفر است.

به گزارش جماران، دکتر شهرام حبیب زاده گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷ مورد بستری جدید به علت ابتلاء به ویروس کرونا در استان اردبیل گزارش شده که از این تعداد ۵۲ نفر از اردبیل، ۵ نفر پارس آباد، ۱۴ نفر مشگین شهر، یک نفر گرمی، یک نفر بیله سوار و ۴ نفر نیز از خلخال است.

وی با اشاره به این‌که تعداد کل بستری‌های مبتلا به کرونا در استان اردبیل ۳۸۲ نفر است، افزود: از این تعداد ۵۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و ۳۹ مورد ترخیص و ۵ مورد فوتی طی ۲۴ ساعت گذشته در مراکز درمانی استان ثبت شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اردبیل با اشاره به لزوم یک حرکت عمومی برای مقابله با بیماری کرونا، اذعان کرد: دانشگاه علوم پزشکی در بخش درمان تمام مسئولیت درمان مبتلایان را به عهده گرفته اما مسئله پیشگیری بر عهده تمام دستگاه‌های اجرایی، نهادها و عموم مردم است تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاهش ابتلائات و مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها تلاش کنند.

دکتر حبیب زاده گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر در سطح استان تعداد موارد بستری بسیار زیاد شده، بیمارستان سبلان، بیمارستان امام رضا و بیمارستان امام خمینی در سطح شهر اردبیل در راستای درمان بیماران مبتلا به کرونا در حال فعالیت هستند و توصیه می‌شود هم استانی‌ها هنگام حضور در مراکز درمانی بیماران کرونا و حتی سایر اماکن درمانی و مطب‌ها برای پیشگیری از شیوع این بیماری حتماً از ماسک استفاده نمایند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.