نادر فلاحی روز پنجشنبه در جلسه بررسی برنامه‌های حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت:‌شهرستان بیله‌سوار به دلیل واقع شدن در پیشانی نظام مقدس جمهوری اسلامی و با توجه به میراث غنی و فرهنگ اصیل خود نیازمند موزه‌ای فاخر است که معرف این فرهنگ و میراث غنی باشد.
وی با اشاره به محل کشف فسیل‌هایی که مربوط به چند میلیون سال پیش است، بیان کرد:‌ با راه‌اندازی سایت باستان‌شناسی و دیرینه‌شناسی در این محل می‌توان زمینه ایجاد جاذبه جدید ‌را در شهرستان فراهم آورد که برنامه‌ریزی‌های اولیه و اعتبار لازم در این زمینه پیش‌بینی شده و در سالجاری در صورت اختصاص اعتبار لازم در این زمینه اقدام خواهد شد

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل‌ همچنین یادمان شهدای سوم شهریور ۱۳۲۰ بیله ‌سوار که یکی از مطالبات مردم این شهرستان نیز بوده امسال در سالروز شهادت این  شهدا به بهره‌برداری می‌رسد.
او با اشاره به اینکه در بازنگری طرح جامع گردشگری استان نگاه ویژه‌ای به شهرستان بیله‌سوار شده است، گفت:‌ با توجه به اینکه برای نخستین بار استان اردبیل میزبان رویداد بین‌المللی اردبیل ۲۰۲۳ پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو است،پایانه مرزی بیله‌سوار که  ورود اتباع آذری از آن صورت می گیرد اهمیت زیادی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به ضرورت ساماندهی گردشگری سلامت این شهرستان بیان کرد:‌ با بررسی‌های صورت گرفته ۲۰ تا ۳۰ درصد اتباع آذری واردشده به استان با هدف درمان بوده است اما متاسفانه با گذشت چندین سال هنوز ساماندهی لازم در این زمینه انجام نشده است.
فلاحی ایجاد مجتمع‌های خدماتی را زمینه‌ساز جلب رضایت گردشگران ورودی به منطقه دانست و ادامه داد: با توجه به اینکه احداث مجتمع‌های خدماتی از جمله سرویس‌های بهداشتی جزو مطالبات این شهرستان بود، سال گذشته عملیات احداث ۳ واحد سرویس بهداشتی آغاز شد و در چند روز آینده به بهره‌برداری می‌رسد و احداث ۲ واحد دیگر نیز در محل دایمی اجرای جشنواره کوچ عشایر و منطقه گردشگری گلی‌بلاغ طی دو هفته آینده آغاز می‌شود.
او افزود:‌ با توجه به انتخاب استان اردبیل به عنوان پایلوت گردشگری عشایری در صدد هستیم جشنواره کوچ عشایری را  در سطح ملی و حتی بین‌المللی برگزار کنیم و  برنامه‌ریزی‌های اولیه در این زمینه انجام شده است.
فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز در این جلسه گفت: قابلیت منحصر به‌فرد منطقه گردشگری گلی‌بلاغ شهرستان بیله‌سوار برای توسعه ورزش‌های هوایی و ایجاد سایت بین‌المللی پاراگلایدر زمینه برای برگزاری جشنواره‌های گردشگری و ورزشی را مهیا کرده که در این راستا نیازمند نگاه ویژه اداره کل میراث فرهنگی استان هستیم.
حسن قبادی با اشاره به راه‌اندازی چند واحد بومگردی در این شهرستان افزود: تنوع اقلیمی و آداب و رسوم ویژه عشایر شاهسون منطقه مغان و نیز جشنواره ملی کوچ عشایر ظرفیت مناسبی است که با توجه به این ظرفیت‌ها هرگونه اقدامی از سوی اداره کل میراث فرهنگی استان مورد حمایت فرمانداری خواهد بود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.