صفر فتح‌الله‌زاده روز پنجشنبه در جلسه شورای احیای زکات خلخال افزود: سقف زکات جمع‌آوری شده از مردم در سال گذشته برای خلخال یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تعیین شده بود.

وی با بیان اینکه هزینه‌کرد زکات مال و توزیع آن در بین محرومان با نظارت مستقیم امام جمعه و رییس شورای زکات شهرستان صورت می‌گیرد، گفت: ۷۶ درصد زکات جمع‌آوری شده سال گذشته برای کمک به ۴۰۰ خانوار نیازمند و ۲۴ درصد نیز برای عمران و آبادانی روستاهای زکات‌دهنده هزینه شده است.
فتح‌الله‌زاده با بیان اینکه میانگین صدقه جمع‌آوری شده از صندوق‌های صدقات خلخال از میانگین استانی و کشوری بالاتر است، اظهارداشت: این امر حاکی از نهادینه شدن فرهنگ کمک به فقرا و نیازمندان در بین مردم این منطقه حتی در شرایط سخت اقتصادی است.
او با بیان اینکه با توجه به شرایط کرونایی امسال علاوه بر جمع‌آوری دریافت زکات فطریه بصورت حضوری در معابر عمومی از ظرفیت فضای مجازی برای جمع‌آوری فطریه و با معرفی شماره حساب‌های مربوط اقدام شده ، افزود: سقف زکات امسال خلخال ۲.۵ برابر زکات سال گذشته  تعیین شده است.

او گفت: از مجموع ۶۶ روستای دارای سکنه بخش مرکزی خلخال تنها ۳۳ روستا مشمول پرداخت زکات به دلیل کشت محصولات زراعی هستند که در سال گذشته از ۱۷ روستای این بخش زکات جمع‌آوری شد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) خلخال اضافه‌کرد: در سال گذشته علاوه بر زکات مال جمع‌آوری شده، مردم بیش از ۲۵ میلیارد ریال به صورت مختلف به محرومان و نیازمندان کمک مالی کردند.
حجت‌الاسلام کریم اسدی ، امام جمعه و رییس شورای احیای خلخال نیز در این جلسه کسب رتبه اول استان در پرداخت زکات مال از سوی مردم این شهرستان را افتخاری بزرگ برای اهالی نوع‌دوست منطقه دانست و گفت: زکات عامل بسیار مهم فقرزدایی در جامعه است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.