سیدناصر میرمرسلی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در راستای اجرای گام اول و دوم فاصله‌گذاری اجتماعی ۲۱۲  واحد صنفی بی‌توجه به موارد پیشگیری از کرونا در طول ایام اجرای این طرح و در مدت ۸۰ روز از شیوع کرونا به منطقه  پلمب شدند.

وی بیان‌کرد: این واحدهای صنفی به دریافت کد رهگیری بهداشتی ، ضدعفونی و گندزدایی محل کسب، استفاده از ماسک بصورت روزانه و مرتب ،رعایت فاصله ۱.۵ متری با مشتری، قرار دادن وسایل در خارج از فروشگاه، ازدحام در داخل واحد صنفی و دیگر موارد ذکر شده در پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا بی‌توجه و کم‌توجه بودند.

وی اظهارداشت: تعدادی از واحدها نیز اقدام به گران‌فروشی ،کم‌فروشی ،عدم ارائه فاکتور کالا به مشتری و یا امتناع از فروش کالای داخل واحد صنفی به بهانه‌های مختلف کرده‌اند.

او از برخورد با بازاریان خاطی و بی‌توجه به پروتکل‌های مربوط به پیشگیری از کرونا در خلخال خبر داد و گفت: علاوه بر پلمب محل کسب واحدهای صنفی فاقد کد رهگیری ،محل کسب صاحبان واحدهای صنفی که در لیست ۴۹ رسته صنفی پرخطر قرار گرفته و در هیچ شرایطی مجاز به بازگشایی محل کسب خود نیستند ، تعطیل می‌شود.

وی بیان‌کرد: با توجه به مشاهده برخی تلفات مربوط به افزایش خودسرانه برخی از کالاهای اساسی ومورد نیاز مردم در بازار و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی مربوط به ستاد مقابله با کرونا و گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی برخی صنوف در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا بازگشایی صنوف غیرمجاز به فعالیت حکم مقتضی در محل بازرسی صادر و محل کسب پلمب و صاحب واحد صنفی نیز به لحاظ تهدید بهداشتی و افزایش خطر ابتلا به بیماری کرونا به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

میرمرسلی همچنین از اجرای طرح نظارتی ویژه ماه مبارک رمضان توسط این اداره در بازار خلخال خبر داد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.