سرهنگ پاسدار علی پیرجاهد روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگاران افزود: از این تعداد عملیات اجرایی ۱۴۲ طرح در نقاط محروم استان آغاز شده و عملیات اجرایی مابقی طرح‌ها نیز در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال‌های ۹۷ و ۹۸ نیز در مجموع ۸۵۴ طرح محرومیت‌زدایی با اعتبار ۳۷۵ میلیارد و ۵۳۰ میلیون ریال در مناطق مختلف استان آغاز شده ، اظهارداشت: از این تعداد تاکنون ۶۲۷ طرح به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی گفت: آبرسانی، ساخت و تکمیل مسجد، احداث و تکمیل غسالخانه، اجرای طرح هادی روستایی، ساخت خانه محروم، احداث و بهسازی راه روستایی، احداث مدرسه، ساخت خانه بهداشت و لوله‌کشی گاز از جمله این طرح‌ها است.

وی با اشاره به اینکه رویکرد بسیج سازندگی پشتیبانی از گروه‌های جهادی است، بیان‌کرد: این طرح‌ها با مشارکت قرارگاه محرومیت‌زدایی، گروه‌های جهادی بسیج سازندگی، خیرین و اهالی منطقه اجرا می‌شود.

او افزود: جهادگران بی‌منت در خدمت مردم بزرگ ایران بوده و گروه‌های جهادی به عنوان بازوان توانمند بسیج سازندگی در تلاش برای رفع محرومیت هستند و تاکنون اقدامات بسیار ارزشمندی انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال از دیگر اولویت‌های بسیج سازندگی است، ادامه‌داد: آموزش ۲ هزار و ۵۰ نفر ، صدور هزار و ۲۶۰ مجوز ، پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۰ میلیارد و ۳۴۰ میلیون ریال برای ۱۹۸ نفر، همچنین پرداخت تسهیلات بانکی به مبلغ ۷۰ میلیارد ریال برای ۱۷۵ نفر با همکاری کمیته امداد، تشکیل ۳۶۲ صندوق اشتغالزایی در استان و تلاش برای فروش محصولات تولیدی آنها از جمله اقدامات انجام شده برای تحقق این امر است.

پیرجاهد عمده مشکلات حوزه اشتغال کارگاه‌های کوچک و مشاغل خانگی در استان اردبیل را نداشتن متولی مشخص و معین دانست و گفت: مشاغل خانگی به علت مقاومت کم شکننده‌تر است و احتمال ریزش‌های آن بیشتر از رویش‌ها می‌باشد.

 مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: سال گذشته در مجموع هزار سری جهیزیه کامل در بین نوعروسان و نیازمندان واقعی در استان توزیع شد.

وی با بیان اینکه گروه‌های جامعه پزشکی بسیج در طول سال با برگزاری بیمارستان‌های صحرایی و درمانگاه‌های تخصصی در نقاط محروم به نیازمندان ارائه خدمات می‌کنند، اظهار داشت: پارسال دامپزشکان نیز با حضور در ۳۲ روستای استان بیش از هزار راس دام را ویزیت کردند.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا بیان‌کرد: استان اردبیل اولین استان در کشور بود که اقدام به تولید ماسک در ۷۵ کارگاه خیاطی کرد و بعد از آن نیز سایر استان‌ها با الگو قرار دادن اردبیل اقدام به این کار کردند.

وی اضافه‌کرد: از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور تاکنون یک میلیون و ۱۹۰ هزار ماسک از منابع کمک‌های خیرین در اختیار مردم استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه در این مدت ۱۲۲ هزار عدد دستکش در استان تولید شده ، ادامه‌داد: هزار و ۲۰۵ گروه جهادی در استان نیز با ۹ هزار و ۸۰۰ نفر روز به مردم با توزیع اقلام ضدعفونی کننده ارائه خدمت می‌کردند.

پیرجاهد گفت: در این مدت با کمک ۶ میلیاردی خیرین هفت هزار و ۷۳۴ بسته غذایی نیز از طریق گروه‌های جهادی بسیج در بین نیازمندان استان توزیع شد.

 مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت عباس (ع) استان اردبیل افزود: ذبح ۵۰۰ راس دام و توزیع گوشت آن در بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از شیوع کرونا و توزیع نان رایگان و صلواتی در ۲۰۰ نانوایی استان از جمله دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت می‌باشد.

وی اظهارداشت: بسیج به عنوان دبیر کمک‌های مومنانه ۶۵ هزار خانوار نیازمند و آسیب‌دیده از شیوع ویروس کرونا در استان را شناسایی کرد و تاکنون برای ۴۰ هزار خانوار بسته‌های غذایی داده شده و به مابقی خانوارهای شناسایی شده نیز تا پایان ماه مبارک رمضان بسته‌های غذایی داده خواهد شد.

او بیان‌کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار ماموریت اصلی خود، همیشه و در همه حال در کنار مردم بوده و برای حل مشکلات آنها در تمامی زمینه‌ها تلاش می‌کند.

وی با تقدیر از زحمات اهالی رسانه گفت: اصحاب رسانه همیشه و در همه حال در کنار بسیج بوده و بدون کمک آنها آن طور که باید نمی‌توان در ارائه خدمت به مردم موفق عمل کرد.  

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.