به گزارش روز چهارشنبه ایرنا ، مردم مومن خلخال همزمان با شب نوزدهم ماه مبارک رمضان با رعایت موارد مربوط به پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا در ۶ مسجد از ۱۸ مسجد موجود این شهر اولین شب از لیالی قدر را احیا کردند.

در این مراسم مردم نوای "الغوث الغوث خلصنا من النار یا رب" سر داده و آیین عزاداری شب ضربت خوردن اولین امام شیعیان را به جای آوردند.

رییس اداره تبلیغات اسلامی روز چهارشنبه به ایرنا گفت: مراسم احیای نخستین شب از لیالی قدر ماه رمضان امسال با رعایت موارد مربوط به دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا برگزار شد .

حجت‌الاسلام احمد شاد اظهارداشت: آیین مذهبی ویژه شب‌های قدر با رعایت موارد مربوط به گام دوم فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی از سوی ستاد مقابله با کرونا به مدت سه شب در مساجد  انتخاب شده خلخال برگزار خواهد شد.

وی افزود: برگزاری مراسم شب‌های قدر در مساجد انتخاب شده این شهر با رعایت موارد مربوط به پیشگیری از کرونا از جمله استفاده شرکت‌کنندگان از ماسک ،دستکش ، ضدعفونی محل برگزاری آیین قبل و بعد از مراسم ، رعایت فاصله ۱.۵ متری افراد داخل مسجد از یکدیگر و نیز استفاده از ۲۵ درصد از حداکثر ظرفیت مساجد برگزار شد. 

لیله‌القدر شب نزول قرآن و مقدر شدن امور یک ساله انسان‌هاست، قرآن در سوره‌های قدر و دخان از این شب سخن گفته و ارزش شب قدر بیش از هزار ماه توصیف شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.