به گزارش ایرنا، حمیدرضا جانباز روز چهارشنبه در آیین معارفه نخستین مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل افزود: شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی در استان‌ها بر اساس برنامه جامع ادغام شده‌اند و مراحل یکپارچه‌سازی و سازماندهی نیرو پس از ادغام به سرعت در حال اجراست.

وی با بیان این که ادغام و یکپارچه‎سازی این ۲ شرکت در کل کشور به منظور چابک‌سازی و ارائه خدمات بهینه هدف‌گذاری شده ، بیان‌کرد: استان اردبیل جزو آخرین استان‌هایی است که این کار مهم در آن انجام می‎شود.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی مهندسی آب و فاضلاب کشور خواستار بهره‌گیری از نیروهای مستعد و جوان متخصص هر ۲ شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی در مجموعه ادغام شده توسط مدیران استانی شد.

وی اضافه‌کرد: در مرحله ادغام و یکپارچه‌سازی استفاده مطلوب و کارآمد از اموال و نیز بکارگیری نیروی انسانی هر ۲ شرکت در ساختار جدید با رعایت اصل عدالت بسیار مهم و ضروری است.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل نیز در این آیین، با اشاره به وسعت خدمات این شرکت در روستاها و شهرهای استان گفت: شرکت آب و فاضلاب با ساختار جدید، خدمات‌رسانی به ۲۶ شهر و یک‌هزار و ۶۹۶ روستا در این استان را در برنامه کاری خود دارد.

فرامرز بهنژاد افزود: هم‌اکنون همه مناطق مسکونی داخل ۲۶ مرکز شهری و ۹۹۱ روستای استان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارند.

وی بیان‌کرد: ۹۰۶ هزار نفر جمعیت شهری و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت روستایی استان در قلمرو خدمات شرکت آب و فاضلاب قرار دارند و از این جمعیت همه جمعیت شهری تحت پوشش قرار گرفته‌اند ولی از جمعیت روستایی استان، تنها ۳۲۴ هزار نفر شامل ۸۰ درصد جمعیت، تحت پوشش خدمات این شرکت قرار دارند.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل، حجم تولید آب برای شهرهای این استان را ۸۳ میلیون متر مکعب و برای مناطق روستایی استان را نیز ۲۲ میلیون مترمکعب اعلام و اظهارکرد: میزان فروش آب استان برای مناطق شهری ۶۲ میلیون مترمکعب و برای مناطق روستایی ۲۰ میلیون مترمکعب است.

او تعداد تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فعال در مناطق شهری استان اردبیل را پنج مورد و در مناطق روستایی ۶ مورد اعلام کرد و افزود: ظرفیت فاضلاب در حال بهره‌برداری در مناطق شهری استان اردبیل ۹۸ هزار متر مکعب و در مناطق روستایی سه هزار متر مکعب در شبانه‌روز است.

بهنژاد، ظرفیت اسمی تصفیه خانه‌های فاضلاب استان را ۶۵ هزار متر مکعب در شبانه روز ذکر کرد و گفت: این آمار نشان می‌دهد که تصفیه‌خانه‌های فاضلاب استان بیش از ظرفیت خود کار می‌کنند و لازم است که ظرفیت تصفیه‌خانه‌های موجود افزایش یافته و یا تصفیه‌خانه جدید احداث شود.

وی با اشاره به لزوم اجرای خط دوم انتقال فاضلاب در شهر اردبیل گفت: برای این کار یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده که یک‌هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال آن از طریق سرمایه‌گذاری یکی از بانک‌ها تامین خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان اردبیل با تشریح وضعیت آب در این استان، کل آب مصرفی در سطح استان اردبیل را ۲ هزار و ۸۴۸ لیتر در ثانیه ذکر کرد.

وی ادامه‌داد: در بخش تامین آب بویژه برای مناطق شهری و مناطق روستایی، در ۲ شهرستان گرمی و نمین مشکلات جدی داریم که باید با اجرای پروژه‌های بزرگ و مجتمع‎های آبرسانی آب مطمئن برای مردم این مناطق تامین شود.

به گزارش ایرنا، در ادامه یکپارچه‌سازی شرکت‌های آب و فاضلاب شهری و روستایی، فرامرز بهنژاد امروز طی آیینی از طریق ویدئو کنفرانس با حضور مدیران شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، به عنوان مدیرعامل جدید شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل معرفی شد.

بهنژاد که از مدیران با سابقه حوزه آب و فاضلاب به شمار می رود، پیش از این مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی و در سال‌های قبل، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان اردبیل بوده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.