نادر فلاحی روز چهارشنبه اظهارداشت: ‌این بقعه در هشتجین که مربوط به دوره صفوی و متعلق به عارف و پیر نامدار، کشف‌الدین انصاری است ،در سال ۱۳۸۰ به ثبت ملی رسیده است.

وی گفت: تبدیل شهرستان خلخال به قطب سوم گردشگری یکی از هدف‌گذاری‌های مهم در راستای رونق و توسعه این شهرستان بوده و اقدامات اساسی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری آن انجام خواهد شد.

او افزود:‌ در راستای توسعه گردشگری این منطقه احداث پیست اسکی در اندبیل و توسعه زیرساخت‌های منطقه نمونه گردشگری ازناو و نیز مناطق محروم این شهرستان در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است.

فلاحی همچنین مرمت، تجهیز و حفاظت الکترونیکی از موزه نصر خلخال را از برنامه‌های امسال برشمرد و گفت:‌ این موزه که مربوط به دوره قاجار بوده امسال مرمت می‌شود.

او به مرمت اضطراری بناهای تاریخی شهرستان خلخال اشاره کرد و اظهارداشت: امسال در زمینه مرمت و تکمیل بنای رختشورخانه خوجین نیز مشارکت لازم را انجام خوهیم داد تا پس از مرمت به عنوان موزه مردم‌شناسی به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌هایی که در خلخال وجود دارد، این شهرستان قابلیت توسعه در بخش گردشگری و میراث فرهنگی را داشته و تلاش و جدیت بر معرفی و بهره‌برداری مناسب از این ظرفیت‌ها در راستای توسعه اقتصادی شهرستان است.

شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در جنوبی‌ترین منطقه استان اردبیل در همسایگی استان‌های آذربایجان‌شرقی ، زنجان و گیلان واقع شده ، قلعه کیلوان ، کاروانسرای چنارلق ، کاروانسرای شاه‌عباسی ، پل تاریخی پردیس و بنای چهار گوش از جمله آثار تاریخی شهرستان خلخال است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.