رادبه پرنده روز دوشنبه در نشست اعضای شورای اسلامی خلخال با فرماندار این شهرستان افزود : اجرای طرح‌های مربوط به ستاد بازآفرینی پایدار شهری با هدف ارتقای سطح زندگی حاشیه‌نشینان و اهالی ساکن در بافت‌های فرسوده شهری از اولویت‌های کاری شورای اسلامی و شهرداری خلخال است.

وی اظهارداشت: با توجه به پیگیری مستمر مجموعه شهرداری و اعضای شورای اسلامی خلخال در خصوص پروژه‌های ستاد بازآفرینی شهری، نسبت به جذب ۱۱ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته برای این طرح  هفت میلیارد ریال آن جهت تملک املاک و اراضی در اختیار اشخاص و چهار میلیارد ریال نیز برای اجرای کف‌سازی بازار ابوذرغفاری اختصاص یافته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر خلخال با بیان اینکه ساخت پردیس سینمایی بعد از رفع مشکل سند مالکیت زمین محل احداث این طرح با مشارکت سازمان سینمایی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی آغاز می‌شود، افزود: احداث سینما از جمله خواسته به حق شهروندان خلخال است که از سال گذشته اقدامات مشترکی برای تحقق این خواسته از سوی سازمان سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری خلخال صورت گرفته و این سینما با تامین زمین از سوی شهرداری و اعتبار از سوی این وزارتخانه احداث خواهد شد.

او گفت: شورای اسلامی شهر خلخال از شروع دوره کاری خود پیگیر اصلاح و تکمیل زیرساخت‌ها بوده و در این راه با مشکلات بسیار زیادی مواجه بوده و همکاری‌های زیادی نیز صورت گرفته و سنگ‌اندازی‌هایی نیز بوده است.

او اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی که توسط شورای اسلامی خلخال بصورت مجدانه پیگیری شد و در این خصوص سفرهای مکرر به سازمان همیاری‌ها و وزارت راه و شهرسازی صورت گرفت اجرای طرح بازآفرینی پایدار شهری بود که بعد از اتمام و تصویب مطالعه طرح مذکور، از امسال شاهد شروع عملیات عمرانی خواهیم بود.

پرنده افزود: مطالعه طرح جامع بهبود عبور و مرور شهری خلخال نیز با پیگیری‌های زیاد و همکاری مجموعه شورای ترافیک شهرستان خلخال و زحمات سازمان حمل و نقل همگانی در شورای ترافیک استان اردبیل نیز تصویب شده و این طرح‌ها نیز به مرور باید اجرایی گردد.

او گفت: در راستای اجرای طرح جامع ترافیک شهر خلخال و در مسیری از خیابان امام خمینی (ره)، تجهیز چهارراه شهید چمران به کنترل ترافیک هوشمند و تاسیس میدان شهید باکری و همچنین نصب تابلوهای علایم راهنمایی و رانندگی از جمله موارد اجرایی شده در طرح جامع بهبود عبور و مرور شهری است.

وی بیان‌کرد: طرح تعریض پل قاضیلر با رمپ‌های مربوطه نیز هم‌اکنون در مرحله انتخاب مشاور از طریق سامانه ستاد بوده که با انتخاب و مشاور و پایان مطالعه طرح مذکور و اجرایی کردن آن، گره ترافیکی مسیر خیابان ۲۲ بهمن به سمت خیابان شهید رجایی حل خواهد شد.

او افزود: اجرایی شدن طرح تعریض پل قیزباخان در تقاطع خیابان شهید رجایی و خیابان شهید آیت‌الله دستغیب نیز از جمله مواردی است که باعث بهبود عبور و مرور شده و همچنین  تجهیز ، اورهال و احیای مجدد کارخانه تولیدات بتنی شهرداری خلخال نیز از جمله اقدامات اخیر شورای شهر برای راه‌اندازی این واحد تولیدی درآمدزا پس از پنج سال توقف و تعطیلی است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر خلخال گفت: در راستای حل معضل سد معابر شهری به همراه  شهرداری خلخال که در راستای اجرای وظیفه ذاتی خود و به استناد بند ۲۰ ماده ۵۵ شهرداری‌ها از ۱۸ اسفندماه سال قبل و طبق مصوبات قرارگاه زیستی کرونا ویروس شهرستان خلخال نسبت به صدور ۱۲۰ مورد اخطاریه و جمع‌آوری دستفروشان از معابر اصلی به تعداد ۴۵ مورد و پلمب یک مورد و همچنین جمع‌آوری وسایل مازاد از جلوی مغازه‌ها اقدام شده است.

وی افزود: در مورد زمین‌های بلاتکلیف داخل شهر خلخال نیز شهرداری خلخال نسبت به صدور اخطاریه در خصوص املاک واقع در اطراف میدان شهید باکری و خیابان ۲۲ بهمن و تعدادی از املاک بلاتکلیف و ایجاد حصار در ملکی واقع در خیابان ولیعصر (عج) اقدام کرده که در صورت عدم مراجعه صاحبان املاک به شهرداری و تعیین تکلیف این املاک که محل انجام جرم‌های مختلف می‌باشد، شهرداری خلخال اقدامات قانونی را انجام خواهد داد.

در راستای زیباسازی شهر نیز شهرداری خلخال با توجه به گزارش‌های شهردار نسبت به خرید پنج دستگاه تاج روشنایی اقدام کرده و ۲۲ عدد باکس زباله نو ۶۶۰ لیتری و ۱۲۰ چرخ باکس نیز به منظور اصلاح باکس‌های موجود اقدام کرده که انتظار می‌رود خرید باکس‌های موجود با اولویت‌بندی هزینه‌ها ادامه یابد.

پرنده گفت: با مشارکت بخش خصوصی یک دستگاه تلویزیون شهری در میدان معلم نصب شده  که یک دستگاه دیگر نیز طبق قرارداد باید در میدان جانبازان نصب خواهد شد.

او اظهارداشت: با وجود مشکلات مالی فراوان و افزایش قیمت مواد خام و تجهیزات موردنیاز شهرداری، آهن‌آلات لازم جهت نصب حفاظ پل‌ها و پل‌های روی کانال‌ها، خریداری شده و آماده نصب در محل‌های مورد نظر می‌باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.