بارش باران و تگرگ شدید شب گذشته علاوه بر آبگرفتگی معابر عمومی سطح شهر موجب طغیان رودخانه هروچای و جاری شدن سیلاب این رودخانه در باغ‌های میوه و مزارع کشاورزی حاشیه این رودخانه شده و خسارت مالی قابل توجهی را به کشاورزان و باغداران خلخال وارد کرد .

رییس اداره  هواشناسی خلخال در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: بارش بیش از 10 میلیمتر باران در مدت چند دقیقه همراه با ذوب شدن برف ارتفاعات مشرف به شهر ناشی از افزایش قابل توجه دمای هوا علت آبگرفتگی معابر سطح شهر و  سیلابی شدن رودخانه‌های عبوری از داخل خلخال است .

فرامرز فرض الله پور اظهار کرد: در طول اردیبهشت ماه امسال بیش از 70 میلیمتر برف و باران در این شهر باریده و این امر موجب افزایش آب رودخانه‌های عبوری از خلخال شده است .

 رییس اداره امور آب خلخال هم در بازدید از محل ورود سیلاب به باغ‌های خلخال علت آن را تغییر مسیر اصلی رودخانه در زمان ساخت پل از سوی شهرداری اعلام  کرد وافزود: تا زمانی که مسیر رودخانه در محل این پل اصلاح و بازسازی نشود روند ورود سیلاب به داخل باغ‌های حاشیه رودخانه در مواقع بارندگی ادامه خواهد داشت .

رضا شمس اظهار کرد: در حالی که روزانه 800 لیتر آب از سد خانقاه بفراجرد خلخال آزاد سازی و وارد رودخانه هروچای می‌شود به علت تداوم بارندگی‌های اردیبهشت ماه امسال هم اکنون اورد  این رودخانه به بیش از چهار هزار متر مکعب  در ثانیه رسیده است .

شهردار خلخال نیز علت طولانی شدن زمان اصلاح وتغییر  مسیر رودخانه در محل ساخت پل نیمه کاره ائللر باغی این شهر فقدان بیل مکانیکی بزرگ در واحد ماشین آلات سنگین شهرداری و همچنین عدم همکاری پیمانکاران بخش خصوصی با شهرداری اعلام کرد .ی

 برزگر با بیان اینکه برای حل مشکل ورد سیلاب  به داخل مزارع کشاورزی و باغ‌های حاشیه رودخانه هرو چای در منطقه ائللر باغی در تلاش هستیم  افزود: علت نیمه‌کاره رها شدن عملیات اجرایی پل اللرباغی این شهر را عدم تخصیص اعتبار از محل اعتبارات استانی و ملی برای تکمیل این پروژه اعلام کرد.

او  گفت: در حالی که عملیات اجرایی ساخت پل اللرباغی شهر خلخال از سوی شهرداری این شهر و از هشت سال پیش آغاز شده، این پروژه همچنان نیمه‌کاره رها و در مواقع بارندگی‌های شدید ارتباط شهر در این بخش از خلخال قطع شده و اهالی ساکن در ۲ سمت رودخانه با مشکل تردد مواجه می‌شوند.

وی بیان کرد: استفاده از اعتبارات داخلی شهرداری و درآمدهای های محلی برای تکمیل این پروژه بزرگ در هیچ شرایطی جوابگو نبوده و با اعتبارات موجود شهرداری تکمیل این پل سال‌ها طول خواهد کشید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.