علی ملکی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این طرح از زمان شیوع بیماری کرونا با هدف پیشگیری از آلودگی آب شرب روستایی تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب روستایی و یا خارج از پوشش این شرکت بصورت مستمر اجرا می‌شود.

وی اظهارداشت: به همت و تلاش بهورزان دانشکده علوم پزشکی کلرسنجی آب شرب روستایی حتی در شرایط جوی بسیار انجام می‌گیرد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب روستایی خلخال نیز گفت: از مجموع ۱۴۲ روستای دارای سکنه این شهرستان شبکه‌های آبرسانی ۹۷ روستا تحت پوشش خدمات این شرکت بوده و از انواع خدمات از جمله تعمیر ،نگهداری شبکه‌های آبرسانی و کلرزنی بهره‌مند هستند.

محمد دیباج لطیفی افزود: با هدف پیشگیری از آلودگی آب شرب مصرفی روستاهای غیر تحت پوشش این شرکت تمام شبکه‌های آبرسانی روستایی غیر تحت پوشش در روستاهای دارای سکنه کلرزنی می‌شود.

وی گفت: برای کلر زنی روستاها بیش از ۱۲ تن کلر استفاده شده است.

او همچنین با اشاره به اهمیت تحت پوشش قرار گرفتن تاسیسات آبرسانی روستایی بزرگ و گردشگری خوجین خلخال از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی اظهارداشت: پس از تحویل تاسیسات آبرسانی خوجین از متولی قبلی و زیرپوشش قرار گرفتن آن ، شرکت آب و فاضلاب روستایی برای نوسازی کامل شبکه آبرسانی این روستا ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه خواهد کرد.

وی با بیان اینکه پیش از این چند بار شرکت آب و فاضلاب روستایی برای تحویل تاسیسات آبرسانی این روستا اقدام ولی به علت نبود همکاری لازم از سوی اعضای شورای اسلامی خوجین این کار عملی نشده، افزود: انتظار می‌رود با همکاری و تعامل سازنده از سوی دهیار و شورای روستا بزودی تاسیسات آبرسانی روستا تحویل این شرکت شده و مشکل آلودگی آب روستا بدلیل فرسودگی شبکه با اجرای طرح نوسازی شبکه و نظارت درست پرمصرف آب از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی برطرف شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.