فرزاد قلندری روز سه شنبه  در جلسه شورای فنی استان اردبیل اظهارداشت: قابل قبول نیست که پروژه‌ای بعد از پنج سال واگذاری به دستگاه بهره‌بردار تنها بدلیل عدم محوطه‌سازی بلاتکلیف بماند.

وی بیان کرد: گزارش‌های ارائه شده نشان می‌دهد که این مجموعه بعد از گذشت چهار سال دچار به هم ریختگی و ترک‌های بیرونی و داخلی شده در حالی که انتظار می‌رفت در این مدت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نسبت به تجهیز و راه‌اندازی آن برای اهالی فرهنگ و هنر گرمی اقدام می‌کرد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: پیش از این نباید منتظر برخی از تامین اعتبارات استانی و شهرستانی بود بلکه باید این مجموعه فرهنگی به سرعت از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز و در اختیار فعالان این بخش قرار گیرد.

قلندری با تعیین زمان  یک ماهه در تجهیز و راه‌اندازی این مجموعه گفت: اگر این کار انجام نشود با ارائه پیشنهاد به شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ساختمان مجتمع فرهنگی گرمی را به نهاد دیگری واگذار خواهیم کرد.

وی از سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اردبیل خواست  با نظارت دقیق بر ماموریت خود در امضای مبادله‌نامه‌ها و موافقتنامه‌ها برای تامین اعتبار این پروژه‌ها از نارسایی‌ها در روند تکمیل و بهره‌برداری پروژه‌های عمرانی کاسته شود.

قلندری درباره عملیات اجرایی سد تازه کند نیز گفت: با همکاری میراث فرهنگی، بنای تاریخی داخل مخزن این سد تعیین تکلیف شده و در کنار آن با احداث تصفیه‌خانه این سد آبرسانی به ۱۱۵ روستای گرمی به صورت علمی و کارشناسی انجام می شود.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل ضرورت تعیین تکلیف سد کلاسر و سینه‌سر گرمی را یادآور شد و بیان کرد: شرکت آب منطقه‌ای باید طرح‌های مطالعاتی و اجرایی خود را در این زمینه ارایه کند تا در صورت موافقت این سدها به عنوان سدهای معیشتی و کوچک اجرایی شده و به مرحله بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.