به گزارش خبرنگار مهر، صابر افضل‌نیا بعدازظهر شنبه در جمع خبرنگاران عنوان کرد: با پیگیری‌ها در راستای شناسایی حفاران غیرمجاز آثار تاریخی و میراث فرهنگی استان، چهار نفر حفار غیرمجاز در شهرستان گرمی شناسایی و دستگیر شدند.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل بیان کرد: با هماهنگی که با فرماندهی انتظامی بخش انگوت انجام شد، این افراد در حین حفاری دستگیر و پرونده برای آن‌ها تکمیل و تحویل مقامات قضائی شهرستان شد.

وی افزود: با توجه به اینکه وظیفه ذاتی کارکنان یگان حفاظت میراث فرهنگی استان، تشکیل اکیپ‌های نظارتی روزانه و گشت‌زنی شبانه‌روزی است، با همکاری فرماندهی انتظامی در راستای شناسایی این افراد اقدام می‌شود.

افضل‌نیا افزود: نیروهای یگان حفاظت میراث فرهنگی استان مقتدرتر از گذشته کار پایش و گشت‌زنی را انجام می‌دهد، اما با وجود این تلاش‌ها با توجه به گستردگی استان مقابله با هر گونه سوءاستفاده از میراث تاریخی و فرهنگی منطقه از سوی افراد سودجو نیازمند مشارکت و همکاری مردم است.

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان اردبیل فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی در مورد لزوم حفاظت از آثار تاریخی را از عوامل تأثیرگذار در مقابله با سودجویان دانست و اظهار کرد: این امر در اولویت اقدامات این یگان است.

وی با تاکید بر مشارکت سازنده مردم در جلوگیری از هر گونه تخریب آثار تاریخی و حفاری غیرمجاز در سطح استان اردبیل، تصریح کرد: از مردم شریف استان درخواست می‌شود در صورت مشاهده موارد مشکوک سریعاً موارد را از طریق تماس با شماره‌های ۳۳۳۶۱۲۰۰ و ۳۳۳۶۶۹۷۸ گزارش دهند تا میراث فرهنگی که هویت، تاریخ و تمدن هر ملت به‌شمار می‌رود، با اقدامات به‌موقع حفظ شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.