نادر فلاحی روز شنبه در نشست با رییس جهاددانشگاهی اردبیل افزود: برای توسعه صنعت گردشگری در استان نیازمند بازنگری در طرح جامع گردشگری هستیم.

او با اشاره به واگذاری اجرای بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل به جهاددانشگاهی استان گفت:‌ با بازنگری این طرح و شناسایی فرصت‌های گردشگری می‌توانیم در راستای رفع مشکلات در این حوزه گام برداریم.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل ادامه داد: تمامی قابلیت‌های موجود در استان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، سلامت، تاریخی، طبیعی، گردشگری مجازی، گردشگری ورزشی، گردشگری غذا، آیین‌های عزاداری که شهرت جهانی دارد باید در بازنگری این طرح مورد توجه قرار گیرد.
فلاحی در مورد ظرفیت‌های گردشگری اردبیل برای سرمایه‌گذاری بیان کرد: این ظرفیت‌ها باید به نحوی اساسی برای سرمایه‌گذاران معرفی شوند چرا که برخی سرمایه‌گذاران راغب به فعالیت در استان هستند اما نمی‌دانند در چه زمینه‌هایی سرمایه‌گذاری کنند.
او با بیان اینکه برخی ظرفیت‌های استان در راستای رونق گردشگری اردبیل مغفول مانده است، تصریح کرد: به عنوان مثال در شهرستان سرعین تنها در حوزه آب‌های گرم سرمایه‌گذاری انجام شده و پروژه‌های جاذب گردشگری که تمامی اقشار بتوانند از آن بهره‌مند شوند تعریف نشده است.
مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با بیان اینکه نقاط ضعف سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری اردبیل احصا و شناسایی شده است، گفت: در صدد هستیم به طور ریشه‌ای مشکلات در این حوزه را حل کنیم.

فلاحی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد ورود اتباع خارجی به کشور از مرز بیله‌سوار انجام می‌شود اظهار داشت: سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تردد از مرز بیله‌سوار انجام می‌شود و این امر می‌تواند فرصتی برای رونق گردشگری سلامت باشد.
او رونق گردشگری زمستانی را از برنامه‌های مهم در اردبیل دانست و افزود: توسعه برنامه‌ها در قالب گردشگری مجازی می‌تواند رونق این حوزه را به دنبال داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تعریف پروژه‌های جاذب گردشگری و پکیج‌های سرمایه‌گذاری را ضروری دانست و تصریح کرد: براساس ظرفیت‌های موجود استان باید این پروژه‌ها به شکلی واقع‌بینانه تعریف شود.
فلاحی با تاکید بر الحاق پیوست‌های فرهنگی به طرح‌های تعریف‌شده گفت: با پیشنهادات و طرح‌های عملیاتی باید در جهت جذب هرچه بیشتر گردشگران به استان و جلب رضایت آنها با رفع مشکلات تلاش شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.